Vrije wil, wat is dat eigenlijk?

Het begint te dagen wat voor potentie mijn vrije wil in zich draagt. Hoeveel gemak het creëert, hoe ik het inzet om het leven te creëren naar mijn goesting.

Vrije wil

Hoezo word er mij iets opgelegd?
Hoezo ben ik slachtoffer van iemand of iets?
Hoezo verstijf ik van angst?
Hoezo maak ik me klein en onzichtbaar?
Hoezo kies ik voor veiligheid?
Hoezo ben ik afhankelijk van een leefloon?
Hoezo heb ik weinig geld?
Hoezo kon ik niks uitbrengen als mij op de man af gevraagd werd wat ik wilde?
Hoezo ben ik onveilig als mannen mij aanstaren?
Hoezo is mijn seksualiteit onveilig?
Hoezo is flirten taboe?
Hoezo is mijn potentie delen en vragen om giften onrealiseerbaar?
Hoezo is leven op basis van donaties onmogelijk?
Hoezo sta ik er alleen voor?
enzovoorts..

Alles wat ik (in het verleden) heb ervaren aan doodsangsten, schuld, schaamte, onveiligheid, in de hoek gezet.. is altijd een keuze geweest! Erken ik nu. 
Ik heb altijd oneindige mogelijkheden tot mijn beschikking. Altijd al geweest. En toch koos/kies ik (automatisch) voor iets anders. Beperking. Is dat niet bijzonder? Mega interessant? 

Om uit alle mogelijkheden op aarde te kiezen voor tekort - onveiligheid - onmacht..

Onmacht

Is mijn potentie als onbegrensd wezen negeren. 
Is mijn macht afgeven, me ondergeschikt maken.
Is mijn creatiekracht verstoppen.
Is een ander belangrijker maken dan mezelf.
Is mezelf naar beneden halen.
Is mezelf in een hoek zetten.
Is mezelf verwijten.

Anderen verwijten

Wat ik ben gaan geloven aan projecties, besluiten, definities, conclusies, verwerpingen, verwachtingen en verwijderingen, afleiders. Om met vernauwde blik niet in staat te zijn om mijn vrije wil te erkennen. Ik leef(de) andermans waarheid om:
- erbij te horen 
- graag gezien te zijn 
- goedkeuring te krijgen 
- aandacht te krijgen, een glimlach, een schouderklop.. 
In plaats van een strenge, teleurstellende blik of opmerking. 

Along the way van mijn conceptie tot .. heb ik mijn oneindige potentie aan de kant gezet. Heb ik me aangepast. Ben ik gaan zorgen voor anderen om het mezelf gemakkelijk te maken om geen teleurstelling meer te ervaren.. geen afkeuring.

Gewoon een keuze

Aan al mijn keuzes is niks verkeerd, fout, goed of juist.. het zijn slechts keuzes geweest die iets gecreëerd hebben. Inmiddels erken ik het zowel in theorie (inzichten) als in de praktijk (integratie). Nu ben ik bereid om in elke situatie dat ik creëer de spiegeling te erkennen: dat ik ergens nog wat van vind. Zo simpel.

Ik bepaal

Als ik bepaal, als ik kies dan kies ik voor mega space! Niks hoeven. Ruimte om in het moment een nieuwe keuze te maken. Hoe meer ik het spel (mijn leven) doorheb, hoe meer plezier ik ervaar! Hoe meer ik weet dat ik altijd kan kiezen voor een andere mogelijkheid. Dat ik altijd kan vragen om de oneindige mogelijkheden in ELKE situatie.

En zo.. begint er iets te dagen, merk ik. Een weten ja.. dat ik altijd .. dat alles altijd beschikbaar is. Zoiets..

Mocht ik nu 3 wensen doen, zou het compleet anders zijn dan zoveel jaar terug. Omdat ik nu begin door te hebben hoe plezant het is om te creëren. Om te vragen naar meer mogelijkheden. Om te ontdekken hoe creaties vanzelf verschijnen. De creatie vanuit de weten'schap' dat geld er altijd zal zijn in welke hoedanigheid dan ook..
Zoiets dus.. Ik zou wensen om instant oordelen/verwijten te doorzien. Hmm.. ;c) ja watte.. zo simpel kan het leven dus zijn. I ask and it is given zodra ik inzie of én wat ik geloof wat het geven onmogelijk maakt. 

Op naar meer bewustzijn!
joehoe!

En alles wat maakt dat ik nog kies voor afhankelijkheid - dat ik het niet alleen kan - dat ik niet belangrijk genoeg ben - dat anderen het voor mij te zeggen hebben - dat ik het niet waard ben - enzo meer.. Alles wat dat is x een godziljoen vernietig & ontcreëer ik nu. rwgbpp9sbb

mm zucht.. energie verschuift.

Alles wat ik nog eigen maak en geloof dat ik nietig ben.. 

boer en boer en boer en boer..
ja watte energie word geëlimineerd! whoop whoop ;c))

Dus alles wat ik nog eigen maak en geloof dat ik niks voorstel dat ik geen vrijke keuze heb, geen vrije wil heb, dingen mij opgelegd worden, ik niks te zeggen heb, ik geen deel uitmaak van een gemeenschap, ik geen zeggenschap heb, vernietig & ontcreëer ik nu. rwgbpp9sbb

mm geeuw geeuw geeuw.. diepe geeuw!
boeren, boeren, boeren.. ja! diepe geeuw..

Oké oké interessant interessant, méga interessant!
Hmmm.. bijzonder toch!

Toveren (met energie)!

Comments