Zelf facilitatie voorbij aan stagnatie

Note: gisterennacht 3 mei plaatste ik een bericht op facebook over mijn stagnatie. De feedback en vragen waarmee ik vandaag 4 mei aan de slag ging deel ik hier. Wat kunnen deze aan jou bijdragen nu en in de toekomst? Zoals altijd, volg je energie én merk op waar je aandacht naartoe gaat.. lees dat.

_ _


FEEDBACK:

  • Vervang moeten eens door mogen. Wellicht geeft dat al een andere energie. Moeten is nou ja voel zelf maar.
  • Hihi, ik ga er een beetje bij wiebelen, bij je vraag, alsof ik het los aan het maken ben.
  • Waauw, herkenbaar en mooi ! thanks.
ik: waaw ben ik ni de enige dan? bijzonder om te 'denken' dat ik dat altijd was. 
de ander: zeker het visuele "sluis" beeld sprak me enorm aan, en als je dan bedenkt hoe "sterk" een sluis moet zijn om het water tegen te houden, hoe krachtig kunnen we dan als creator zijn door gewoon een andere keuze te maken    
ik: aha ja.. zo had ik het nog niet bekeken.. ja joh!
de anderinteresting, hoe we allen onze kijk op dingen hebben en WEIP*

  • Ben er even stil van.. Dat dus!
  • Jij brengt onder woorden wat ik al 'n paar jaar voel..
ik: amai, bijzonder en ikke maar ervan uitgaan dat ik de enige ben in dit verhaal.. ja watte
  • Wat zou het creëren als je jouw bedrijf aan het werk zet om geld te maken? Geef het de opdracht. Vraag het wat er voor nodig is, vraag waar het naar toe wil, vraag met wie het wil werken, vraag wat jij er aan kan bijdragen. Jij bent niet jouw bedrijf. Je bent het enkel aan het faciliteren in zijn/haar mogelijkheden.
ik: ooh amai ik merk ontroering op, je raakt me aan. 'Ik ben enkel aan het faciliteren in zijn/haar mogelijkheden'.. die komt binnen.. danku. En je andere woorden ook.
de ander: dank jezelf ook en erken even wat jij zelf hebt gecreëerd om deze gewaarwording te ontvangen. Wat is er nu nog meer mogelijk? Hoe wordt het nog beter dan dit?
ik: mmm.. ja ik erken, ik keek net even opzij naar buiten en zag links in beeld een quote hangen in de keuken: "If you obey all the rules you miss all the fun." dat doet ook iets met me, word iets gewaar.. 
de ander: WOW! Je bent wel meer gewaar,... als je kijkt naar de voorgaande berichten/opmerkingen en jouw reacties er op, vóór zover ik las. Is het allemaal wel van jou? Wat kun je nu kiezen? WEIP?
ik: (zie hieronder)

EIGEN FACILITATIE
Ja jaa.. ja watte.. wat ben ik gewaar en wie? 
Ik merk tranen op in de verte.. Een druk op mijn hoofd.. mijn hoofd draait, 
beweegt mijn nek.. mijn blik valt op joy - glory en ease ..

Ik zit inmiddels in de living aan tafel en aan de muur heb ik ease, joy en glory hangen..
Ja watte.. wat als het écht heel makkelijk is? Probeer ik niet voorbij te gaan aan de keuzes van mijn ouders? Zij hebben gezwoegd.. zij hadden hun ipov's.

ik merk een energie op in mijn maag.. (misselijk achtig) Ik merk een zware energie op.. mijn hoofd is zwaar, mijn maag ook..
zucht.. wie ben ik hier aan het zijn?
wiens pov hou ik in ere?
mmm.. de zon breekt door.. licht op mijn scherm..
boeren.. ik word een lichtheid in mijn hoofd.. boeren..

maak een foto van ease joy glory en bewerk het om te kunnen plaatsen.. even ertussenuit.. en spijtig.. ik ben er uit.

Ik herlees je bericht..
Aha.. het komt binnen.. is het allemaal wel van mij? Los van mijn ouders.. van andere mensen die deze vragen hebben? Kiekevel, ik heb het koud.. de zon breekt weer door.. tintelingen op mijn hoofd..

Ja joh.. wat als het echt ni van mij is?
Wat als ik het allemaal kan laten gaan?
Wat als ik de potentie van keuze mag gebruiken?
Mm.. de zwaarte keert weer..
Mijn nek weegt.. hoofd neigt naar voren te vallen..
Zwaarte in mijn maag.. hmm..
Interessant. Heel interessant. Ja watte sèg so fucking interessant! Waar ben ik gewaar van? Het is ni van mij..

En ik hou er aan vast lijkt wel. "Nee, ni laten gaan!"
Whoepsie interessant.


Ni laten gaan.. oké das interessant.
Wie of wat wilt er niet gaan?
Wat is zo belangrijk dat ik hier aan vast 'moet' houden?
Contractie in mijn linker schouderblad.. nek.. mm.. diepe zucht..
Wie of wat ben ik hier aan het faciliteren?
Maak u kenbaar. ;c) (komt in me op)
Energie.. De zon schijnt op mij(n laptop) en is terug weg. Oké. Maak u nogmaals kenbaar.
.. stramme nek en schouderspieren..

Dankjewel.. voor deze gewaarwording.
Ik erken dat ik dit gewaarword. Ik erken.. mm.. mijn maag.. ik heb ineens groten honger.. gromt.. ik wil zo weg lopen om iets te eten (nog niks gegeten). En ik blijf zitten. boeren..
Oké alles wat dit is in en rond mij lijf pocpod
..
Kies jij anders? (mijn oog valt op de beschrijving van de fbgroep)
Ben ik bereid om all the way te gaan? 
Om de bloem die open is helemaal te laten bloeien? ..mijn blik viel op een kaart met foto's van tulpen, open en nog niet helemaal open.

Euhm.. eens zien.. aan wie of wat hou ik nog vast, dat als ik dat niet zou doen, dat alles zou veranderen? alles wat dat is x een godziljoen, v&o ik nu. rwgbpp9sbb

..er verschuift iets in de achterkant, nek van mijn hoofd. Lichter. Oké nogmaals.. aan wie of wat hou ik vast, dat als ik dat niet zou doen, dat alles zou veranderen? alles wat dat is x een godziljoen, v&o ik nu. rwgbpp9sbb

.. shake it off.. bewegen, geeuwen..

wie of wat vind ik belangrijker dan mezelf, dat als ik mezelf belangrijker zou maken, het alles zou veranderen? alles wat dat is x een godziljoen, v&o ik nu. rwgbpp9sbb

wiebel heen en weer.. armen en vingers schudden..
shake it off! ;c)

oké.. ik erken ik erken ik erken ..diepe zucht.. ik erken ik erken ik erken ik erken diepe zucht.. ik erken dat ik een groot vat ben dat andermans ipov opneemt en bijhoudt. Ik erken ik erken zucht.. :c) ik erken.. ik erken.. geeuw.. ik erken.. dat ik kan kiezen of ik dat vat ben of niet. ..zucht.. geeuw.. 

bewegen.. geeuwen..
Oké en wat is er nu mogelijk?
Wat is er nu mogelijk om uit en voor te kiezen?

Welke oneindige mogelijkheden.. heb ik beschikbaar?
Wat als mijn onderneming inderdaad voor mij werkt, samen werkt, afgestemd is op mij, Tania Maria?
Hmm.. merk ik daar een kleine glimlach op? Zoals een kind dat een kans heeft op een ijsje? mm..

Oooooooooh waaaaw wat als? Wat als het écht zo is?
Wat als ik ondernemer ben en creëer op de manier zoals ik altijd creëer en automatisch mensen van her en der van overal naar mij toe komen? Mensen die ik her en der overal ontmoet? Zoals altijd. Spontane contacten, via via.. hier en daar een bijdrage vanuit puur plezier en dankbaarheid en dan daar weer ergens een bijdrage met geld en ook zomaar geld ontvangen.. of zelfs vinden.. zomaar ergens voor mij 'klaar gelegd' voor mij om te vinden..

Hmm.. opnieuw contractie. Op vlak van geld ontvangen. Interessant! Welke conclusie draag ik hier nog met me mee? Dat geld ontvangen zwaar maakt?
boer.. boer.. geeuw..
Welke vraag kan ik hier zijn om geld ontvangen licht te maken? 
Welke hobbel, kassei, drempel ligt er nog? Maak ik nog? Neem ik over?

Wat als..?
Wat als.. het écht mogelijk is om voorbij te gaan aan..


VERVOLG FEEDBACK:

de ander: Wat is er nu nog meer mogelijk? Hoe wordt het beter dan dit? WOW
ik: ja, ik ga je vragen stellen.. ik merk iets op aan de horizon..
de ander: wat merk je op?
  • Dank je voor je bijdrage. Deze komt bij mij binnen. Ik ga er vandaag aan schrijven, mee in de natuur wandelen, vragen over stellen, wat is er nog meer mogelijk.... thnx
ik: ben beneiuwd ;c) 
  • Herkenning.. ik ga ooit weer starten... eerst nog dit.. of dat
ik: goh en ik heb altijd gezegd in die vorm start ik nooit weer :c)
  •  ik: Ik ben druk met faciliteren ;c) en word van alles gewaar.. faciliteren jullie met me mee? Wat kunnen we dan creëren voorbij aan alle do's en dont's? 
  • Wat als je niks moet lieve Tania en alles een mogelijkheid is..? Wat als je alle duplicatie die je van je ouders over hebt genomen en aan hebt genomen over dat het hard werken moeten zijn om geld te verdienen Niet jouw realiteit is..? En jij anders kunt kiezen met totaal gemak, vreugde en glorie? Universum laat me de oneindige mogelijkheden zien die werken voor mij! Welke krachten gebruik ik nu tegen mezelf dat wanneer ik ze vóór mij en de business zou gebruiken het alles zou veranderen..? Energypull op projecten, Energypull op geld, Energypull op andere humanoids met wie ik met gemak en plezier kan samenwerken... Welke transformator van bewustzijn bén je, die je nu volledig kunt gaan erkennen en daarvan in toelating kunt zijn zodat het niet meer tegen je maar voor je zal werken..?
ik: ooh dankje! waaw sèg amai wat een vragen die bijdragen. wat is er nog meer
mogelijk ja.. er is iets in beweging gezet..
de ander: Go Go Go Tania!! Wat als niks of niemand jou kan stoppen als je dat niet kiest?!
ik: (zie hieronder)


EIGEN FACILITATIE
ik heb me zo vaak afgezet tegen al het 'moeten' van mijn ouders. Zij hebben vele keuzes gemaakt en veel onder handen genomen. Grote tuinen, groot huis, onderneming, winkel en service leveren.. altijd bezig en altijd zoveel zonder ruimte voor zichzelf.

Ik ben ook altijd bezig, werk 'hard' volgens anderen, zet veel in gang, spreek veel mensen, draag hier en daar aan bij.. én altijd vanuit plezier en ruimte voor mezelf.. eigen keuze. (Tenminste tenzij ik ergens in een situatie kom waaruit blijkt dat ik vanalles moet dat vnl. uit mezelf komt.)

Dat van dat 'hard' werken is ook nog een dingetje. Ik werk volgens mij nooit hard. Ik ben bezig vanuit plezier en ja ik verzet bergen alleen merk ik het niet op als hard werken.

Alle conclusies, projecties, besluiten, verwachtingen, oordelen, definities en verwerpingen dat ik nog heb over 'hard' werken wil ik dat nu v&o ajb? rwgbpp9sbb

Overal waar ik 'hard' werken nog koppel aan 'moeten' v&o ik nu. rwgbpp9sbb

Overal waar ik 'hard' werken nog koppel aan - nooit mezelf kunnen zijn - altijd bezig moeten zijn - altijd klaar staan voor een ander - altijd je eigen opzij moeten zetten voor een ander - altijd naar de pijpen van een ander dansen - nooit toekomen aan jezelf - nooit op reis gaan 'op den wilden bot' - altijd plannen - moeten rondkomen én alles wat ik nu niet kan verwoorden en er toch is.. wil ik nu laten gaan & ontcreëren. rwgbpp9sbb

En wat is er nu mogelijk?
Wat anders, grootser, expansiever is er nu mogelijk voor mij* om uit te kiezen?
{* en anderen voor wie ik ook meer bewustzijn, keuze en oneindige mogelijkheden faciliteer} ;c)

VERVOLG FEEDBACK:

de ander: Yesss, Yesss, Yesss!! There you gooo!!
  • Dank Tania en .. (de ander)  - h💜r()twerkende ouders hier, 72 jaar en nog dagelijks bezig. Dus een traan van herkenning. En een hoop vragen om aan mijzelf te stellen.
de ander: fijn dat het aan je bijdraagt!  wat als zij het voorbeeld laten zien en zijn van
wat je niet wilt? Wat kun je dan kiezen..? Kun je dat voor jezelf erkennen en daar dankbaar voor zijn..? Tap in op de oneindige mogelijkheden, verlaag je barrières en maak je ruimte groot! 
In die ruimte kun je alles zijn en alles kiezen. En het is niet erg om 'hard' te werken, als je hetgeen doet wat je voedt, waar je blij van wordt en het je meer dan genoeg geld oplevert.
Wat kan ik nu kiezen..? Universum show me, wat voor mij nu de grootste bijdrage is! En iedere 10 seconde kan je weer opnieuw kiezen.
    
ik: bijzonder. Dankje voor je bewustzijn en (h)erkenning. Wat levert dat je op? 
Met ons allen kunnen we nu meer gewaarworden en anders kiezen.
Zo bijzonder weer.. als ik iets van mezelf post hoeveel anderen er op meeliften. ;c) 
knuff (komt in me op)
  • ik: wete soms vraag ik me af of datgene wat ik kies te doen of zijn wel voldoende is. Of er mensen mij geld willen geven omdat het zo klein lijkt, zo eenvoudig..En dan merk ik nu op 'wat als er nog iets totaal anders mogelijk is dat ik nu niet kies en ben, dat compleet andere mogelijkheden creëert voor mij en voor anderen? Ben je nog mee? Niet om hetgeen ik nu bijdraag als nietig te beschouwen én iets anders als grootser.. ik erken dat hoe 'klein' (definitie) iets lijkt of is, hoe groots het in wezen is! Mmm.. ook daar zit beweging in.. :c))
  • Dank je wel. Dit is zo waar ik ben op dit moment. Mooie; ik zit voor de sluizen te wachten tot zij opengaan. Dat!
ik: hmm.. waaw dankje! Wat ben ik inderdaad gewaar?
Voor wie heb ik het allemaal onder woorden gebracht? Onder de aandacht? 
Voor wie zijn alle reacties en vragen die op mijn post komen? 
  • Wat mag je nu erkennen wat je bent, in je hebt of niet, hebt aangenomen en kan laten gaan en je nooit hebt gezien of willen zien dat als je het zou erkennen alles mogelijk is en jij jij kunt zijn?
ik: hmmm.. ooooohh..
  • Wauw! Dàt, precies dat!
ik: ;c)

Comments