Wie ben ik hiermee aan het zijn?

Note: ben ik de uitnodiging voor de toekomst dat je kiest? Word ik gewaar wat jij ervaart? Wat kunnen mijn ervaringen aan jou bijdragen? 

- -

Vanmorgend werd ik mega vroeg wakker 05 u. en droomde nog half. 'k was pas na 02 u. in slaap gevallen, wakker geweest van geknaag zonder te weten waar ze precies. Terug in slaap gevallen en wakker geworden met contractie in mijn hoofd, zwaar en duf.. Zo'n typisch bèbè ervaring. 

Ik wist dat ik kon kiezen om voorbij te gaan aan deze ervaring of erin kon blijven hangen. Ik koos voor het eerste en stelde een vraag én bleef dat herhalen.

Wie ben ik hiermee aan het zijn?

Het is een access consciousness tool dat meer ruimte en bewustzijn creëert. Als energetische wezens pikken we veel op dat niet van ons is. We gaan ervan uit dat het van ons is en dat wij er iets mee moeten. Wat niet zo is. 

Ik bleef de vraag herhalen met pauzes tussenin én geeuwde, liet een boer én merkte op dat er energie verschoof. Ik stelde de vraag nog eens.. en merkte op wat ik merkte.. Het ging zo enkele minuten door. Zonder bezig te zijn met wie het dan zou kunnen geweest zijn. 

Kort erna belde ik mijn zus op voor haar verjaardag, een vrolijk gesprek van 16 minuten. Erna pakte ik mijn spullen en ging naar beneden én van het één volgde het ander: ik pakte vanalles aan, heb alle kleren in de badkamer gesorteerd, opgehangen, opgeplooid, in de kast gelegd. Ik merkte op hoe zalig het was. Ik heb thee gezet en gedronken. Heb feedback en vragen gelezen op Facebook op de post dat ik gisterenacht had gedeeld over mijn stagnatie (zie vorige post). Ben in een zelf-facilitatie gegaan en tegelijk ook voor anderen meer ruimte en energie en bewuszijn gecreëerd. 

Hoe bijzonder dat ik nét diegene ben die precies verwoord wat anderen ervaren. Bijzonder om nog eens erkenning hiervoor te ontvangen. Ik ben naar de bakker geweest om iets lekkers en had geen zin om mijn jeans aan te doen. En dus ben ik met mijn pijamabroek naar de bakker geweest! Gezellige babbel gehad, heerlijk de wind doorheen mijn broek gevoeld! Thuis broodje gesmeerd, chocoladekoek met pudding opgegeten! 

Dit alles omdat ik mezelf de mogelijkheid gaf om uit de zwaarte, vermoeiheid en duf zijn, te komen. Mijn bereidheid. Welwillendheid. Keuze.

Ben jij bereid de keuze te maken?

Als jij jezelf opmerkt in een zwaarte, vermoeidheid .. waarvan je concludeert niet uit te komen. Beslist dat het wel van jou is én jezelf afvraagt hoe in godsnaam je erin terecht gekomen bent? Zo ineens of langzaam aan.. 

WEET dat je deze vraag kunt stellen om ineens meer ruimte en sprankel te creëren!

'Wie ben ik hiermee aan het zijn? ..  Wie ben ik hiermee aan het zijn? .. .. Wie ben ik hiermee aan het zijn? .. Wie ben ik hier aan het zijn? .. ..'

Je hoeft niet hoeft te weten wie. 

Je vraagt en dus brengt het universum de energie naar boven zodat het kan oplossen en meer bewustzijn, ruimte en energie creëert. En voor je het weet.. ben je een compleet ander mens. (Terug) jezelf.

_ _

Heb je deze vraag al gesteld? 
Laat me weten in een comment wat je gewaarwerd en wat er meer mogeljk was nadien. 

Comments