No fucking way want..

Note: wat kunnen mijn inzichten en gewaarzijn aan jou bijdragen, nu en in de toekomst?

_ _

Heb je dat wel eens? Zoiets van NO FUCKING way dat ik zus doe of dat gebruik want..? Wel ik heb dat ook, yep been there, choosen that. Ik glimlach nu..  want oh zoveel keer heb ik een dik vet oordeel ergens op gehad! Dat zou mij niet overkomen.. zo zou ik niet zijn.. 

want..

diegenen die dat wel zijn die.. die.. ja die.. amai zenne! En zo wilde ik voor geen goud zijn. Interessant niet? Vré interessant zou ik zeggen. Kan ik nu tegen mezelf zeggen. Ha. Ja.. blijkbaar zijn de rollen omgekeerd of eerder nee.. blijkbaar ben ik er aan toe om nog 'anders' te kiezen. 

Ik merkte het denk 2 weken geleden op.. ineens viel mijn blik op de smartphone van een vriendin die op bed lag. Zo mooi glanzend glas en egaal.. mijn blik werd ernaar getrokken.  Ergens was ik verbaasd, ik? Ik die interesse had voor een smartphone? NO WAY!

Ik heb lang zo'n zwaar oordeel op een smartphone gehad en alle toeters en bellen dat zomaar wordt aangeboden om meer en meer, precies, mensen afhankelijk te maken van al die technologie. Waar gaat dat heen met de mensheid?! riep ik dan uit als ik weer eens een slimme technologie reclame spotte. Alles wordt zomaar onder onze neus geduwd alsof ons leven ervan af hangt.. 

blablabla..

En tegelijk merk ik op de laatste tijd, weken dat ook mijn aandacht naar technologie wordt getrokken. Interessant.. interessant Tania Maria. En wat nu? Waar heb ik om gevraagd waarvan dit mogelijks een antwoord is, mogelijks in een andere vorm dan gedacht? Ja..

dat dus..

En ik merkte afgelopen dagen op hoe subtiel mijn aandacht op 'aan' ging toen ik op Instagram terecht kwam. Alsof ik een 'hint hint' gewaarwerd en sindsdien ben ik ermee.. hmm.. interessant. Instagram voor mij? Aha..

Wat ik gewaarword is dat verzet tegen technologie niet hoeft. Technologie kan in mijn voordeel zijn. Het kan enorm bijdragen aan mijn leven. Kijk nu bijvoorbeeld naar de computer waarmee ik deze woorden typ. Kijk naar de wifi mogelijkheden waarvan ik gebruik maak. Kijk naar deze blog bijvoorbeeld. Kijk naar zoveel.. 

JA ik ben DANKBAAR voor technologie.
JA ik kan KIEZEN in hoeverre ik technologie gebruik.
Ik kan KIEZEN voor het één én het ANDER. Het kan beiden. 

Mijn gewaar- en bewustzijn kan ik altijd op 'aan' zetten in combinatie met technologie! 
Zo dus!

Dus binnenkort ben ik wellicht aanwezig op Instagram whoop whoop! 

Wat gaat dit voor mij & zoveel anderen creëren meer dan ik ooit voor mogelijk hielden?

Tenminste tenzij ik nog tegen een conclusie aanloop. c;)

Comments