LOVE: zelfliefde daar staat & valt alles mee



Dat heb ik steeds meer door, begin het meer & meer te zien..
En zelfliefde kom ik overal terug, mensen die erover spreken & schrijven. Het is universeel heel actueel. Oef ben ik blij dat ik terug rust ervaar, in dees moment.
Ik plaatste een vraag op fb gisterenavond & heb vele mooie reacties ontvangen & vervolgens ook geschreven. Het zet me in een andere dimensie, rust & aanvaarding in het moment. Oef, dat voelt goed!

Ik plaats hier even mijn post met alle reacties erbij:
- -
Dinsdag 13-2-1018
Vandaag dacht ik terug aan de vraag: Hoe fijn zou zijn om iets in te nemen om makkelijker met mijn ongemakkelijke gevoelens om te gaan? Zoals mensen die automatisch naar een sigaret of joint reiken als er spanning is. Ik heb zo niks in het moment zelf dan alleen te voelen dat er ongemak is. En vandaag had ik het er moeilijk mee. Gedachten, vragen, onzekerheid & verdriet.
Tja, dagelijkse kost. Ik vraag me écht af wanneer ik het er allemaal zo gewoon kan laten zijn? Soms ja, dan voel ik liefde & compassie met mijn eigen.. & dan kan ik lachen om mezelf. En zoals vandaag viel het me op dat ik aldoor ongemak had tijdens mijn bezigheden. Man man.. op momenten heb ik nog altijd de neiging om te vluchten.. maja waarheen?

Woensdag 14-2-1018
**Reactie 1: Als mensen (zoals ik) naar een sigaret grijpen als er spanning is... Dan is die spanning op slag weg.. Maar uiteraard is er dan niets opgelost en de spanning komt toch terug en meestal wordt alleen de spanning effe teniet gedaan die er is omdat je verslaafd bent aan de stoffen... Maar dat is niet je punt dat weet ik wel... Wat je ook zou kunnen innemen om ongemakkelijke gevoelens te laten niet-zijn. Het blijft tijdelijk maar t onderliggende ( oorzaak ) van deze gevoelens wordt niet aangepakt... De oorzaak kan vele gezichten hebben maar als je door die maskers kijkt kom je steeds weer uit op angst. Angst dat er iets jou zou kunnen schaden op welke manier dan ook. En als je nog dieper kijkt dan is elke angst in feite doodsangst. (amai en dat al op 't krieken van de dag) maar het goede nieuws is... Dat je niet moet vluchten.. Niets moet innemen maar het tegenwicht van angst installeren.. Niet 1 keer maar elke keer opnieuw en dagelijks tot je innerlijke vertrouwenskracht groot en op zichzelfstaande is. Dat kan door een vast ritueel van meditatie.. En voor mij houdt dat in.. Het kompleet stil maken tot je observeert dat de Stilte Spreekt om het zo uit te drukken. Dat de Stilte Alom Aanwezig is. Daar zit de essentie van jouw wezen. En dan zal je overdag in je dagdagelijkse bezigheden veel gemakkelijker kunnen glimlachen als er weer eens zo'n ongemakkelijk gevoel komt bovendrijven.

Mijn reactie: tranen.. en ja.. het zou eerder zijn om makkelijker om te kunnen gaan met het ongemak. Niet om het volledig te verdringen eigenlijk. Eerder een overbrugging naar wat jij zo mooi omschrijft als : "En dan zal je overdag in je dagdagelijkse bezigheden veel gemakkelijker kunnen glimlachen als er weer eens zo'n ongemakkelijk gevoel komt bovendrijven." Makkelijker ernaar kunnen kijken & zeggen: 
"Helaba.. zijde gij er weer? Alé wa hebde te vertellen? Zeg het eens.."
OF
"Mm.. ik wordt weer vanalles gewaar.. en het is goed zo. Ge zijt welkom."
OF
"Alé ik zal eens dieper voelen.. Wat is er & wat is waar?"
Zoiets.. ik ben gene krak in ongemak voelen. Van nature een wegduwer. En aan de andere kant kan ik zoveel wel voelen. Maja zoals ik al zei, dat ongemak.. me ni goe genoeg voelen. Zorgen maken over geld. Zorgen maken over hoe ik mijn visie & verlangens effectief vorm geef. Schuldgevoelens & schaamte.. Mm.. ja eigenlijk nen hele reutemeteut. 

**Reactie 1: Schattie... Je ziet t ! Je weet hoe 't ineen zit en hoe 't werkt! Zorg gewoon voor voldoende tegengewicht.
**Reactie 1: Laat de ongemakkelijke patronen niet bepalen hoe jij je moet voelen... Maar bepaal die zelf... Juist door jezelf te creëren op je vast dagelijks ritueel.. Zoek anderen op die dat ook doen en denk zeker niet dat je alleen bent met dit soort gedoe want iemand die bewust leeft komt daar sowieso met zichzelf in confrontatie. Ik heb op 'n gegeven moment na een tiental jaar zo goed als gratis lesgeven het roer omgegooid en dat maakt het heel wat makkelijker. Ik kon het bijna zonder inkomen leven niet meer verantwoorden tegenover mijn gezin... Maar kan jij dat tegenover jezelf.???? Jij hebt ook de opdracht om voor jezelf te zorgen... Dat is geen falen.. Dat is winnen... Moeten wij es ni 'n keer 'n date doen? 
    
Mijn reactie: ja de andere kant de andere keuze
ik sta werkelijk te kijken naar mezelf
en vraag me af hoe ik in godsnaam
mezelf zo kan laten doen door
dat ongemak
ik die nota bene een opleiding achter de rug heb
als sprankelcoach

ik snap het ni
het is alsof ik verslaafd ben ofzo

der zijn zo van die momenten dat
ik het door heb
en zeg "héla zo ni hé" & me dan richt op iets anders
der zijn van die momenten dat ik mezelf verplicht (als het ware) om direct vrolijk te zijn, mezelf positief toe te spreken.. en dan voelt dat aan als "moeten", dan is het een tool geworden om ergens anders te geraken. En dan blokkeert heel den boel.
En dan ga ik kaarten trekken om te weten hoe of wa. Wanneer dit of da. Hoe zus of zo. En eigenlijk is er niks anders dan..
OK,
wa voelt beter?
waar heb ik nu zin in?
En voor het moment is dat een tropical thee & in de zon zitten. 

**Reactie 2: Hier ook 'n fase met heel veel stress... Nieuwe job, heerlijke job, OP wandelafstand, deeltijds, 2 dagen, zoals ik wenste... Maar qua administratie erg veeleisend. En daar ben ik geen held in. Samen met examens en stage... Hoog stresslevel dus... Ik probeer rustig te blijven , mezelf vertrouwen. Ik kan dit natuurlijk en over 4 weken is de stage voorbij... Over 2 weken ben ik die job ook gewoon.... Maar goed, NU dus wel in mn stressy zone.... Probeer het dag per dag te bekijken. Vandaag werk ik voor school, m'n lessen voor maandag voorbereiden.... moet alles uittypen daar als tijdelijke leerkracht en achteraf 'n verslag maken van elke les... Ik ga dat vandaag doen voor maandag en al doormailen en dan zien wat ze zeggen, is het goed dan doe ik zo verder, if not... aanpassen... Komt goed.... Ook bij jou, vertrouw jezelf. Stress is ook maar een gevoel en ik weeeeet dat ik mezelf dat gevoel aandoe. Silly me... De lente komt, de zon gaat ons ook deugddoen.... En ja, ik eet wel wat extra chocolade.... Misschien helpt magnesium je? Deed ik gisteravond. In elk geval vééél liefst... You are not alone...
    
Mijn reactie: Ooh zo lief! Merci voor je reactie. En hoe fijn voor jou dat je een job hebt zo dichtbij voor 2 dagen! 
Zet me aan het denken? Dan ook een job voor 2 dagen? 
Ik stel mezelf veel in vraag de laatste weken. Over het Hoe & dat is eigenlijk ni aan mij hé. Hoe dit of hoe dat? Vannacht lag ik nog lang wakker & vroeg ik mezelf wat ik nu eigenlijk wil? En dan komt hetzelfde weer langs: ruimte om te creëren samen met anderen, mijn flow volgen, wat zich aanbiedt in het moment.

Een mooie plek om te wonen waar ik weet dat ik altijd naar terug kan. Luxe. Uitreiken naar de buren om samen iets op te zetten. Een concept uit te bouwen. Sociaal contact, engagement, verbinding, uitwisselen, vriendendienst, bijleren, wijsheid delen.. en dat allemaal vanuit het idee van zomaar.. delen omdat het goed voelt. Van grasmachien tot eiers tot samen brainstormen over wat ons bezighoudt tot samen naaien of tuinieren. Op de kat passen of hond als er iemand op vakantie is. Of net op vakantie gaan in een vakantiehuis van de buren. Duurzaam omgaan met elkaar & de omgeving. Zien waar ieders talenten zitten & deze in het licht zetten. ..

Zoiets.. ja, als ik me daar op afstem, stroomt het weer. Word ik rustig. Word ik blij & opgetogen! Ik verbind me meer & meer met mensen die openstaan voor zulke intiatieven. Samen als burgers, buren & vrienden ondereen.
Betrokkenheid delen, vanzelfsprekend.

Liefde.

Merci voor je post..  Ga nu die thee zetten sè. En voelen wat er zich nog meer aandient! FIjne dag!

**Reactie 3: Ik neem je waar 

Mijn reactie: Klikte aan & kreeg deze tekst:
"Het antwoord is ja! Ga er voor. Dromen zijn er in een heleboel vormen, zoals dagdromen, hoop en wensen. Wanneer je vasthoudt aan de doelen en de wensen die je diep van binnen hebt, dan hebben ze de tijd om te worden bewaarheid in deze gewijde ruimte.

Je kunt van tijd tot tijd je twijfels hebben of je dromen wel of niet waar zullen worden.

Vertrouw erop, dat je wensen je met een doel werden ingegeven vanuit het Grote Universum. Je dromen zouden niet in je hart en je geest zijn opgekomen, als er niet werd verondersteld dat je ze zou volbrengen en er naar zou leven.

Het universum ondersteunt je. Alles is perfect op elkaar afgestemd, aangezien je dromen er klaar voor zijn om openbaar te worden gemaakt.
"

- -
Bron: Engelendromen Orakelkaarten - Doreen & Melissa Virtue
Alles staat & valt bij mijn zelfliefde herken ik.


I wanna know what love is.. self-love.

**Reactie 3: Voel je gezegend dat je zo diep kan voelen. Er zijn anderen die hun leven als een robot doorlopen, geen diepe dalen, geen hoge pieken, gewoon middelmaat... En jij wil geen middelmaat zijn. Je hebt niet de makkelijkste weg gekozen, maar beeld je eens in wat voor gevoel je hebt elke keer je een obstakel overwint..... En hou nu dat gevoel vast.

Mijn reactie: En die robots zijn ook goed, middelmaat is een label. Zij die anders voelen zijn ook ok. Das hun gekozen pad. En ja ik kan diep voelen.. diepe dalen & hoge pieken. Das waar. En ik ben mezelf dankbaar dat ik het dan ook uit op die momenten die ertoe doen. Zoals deze van gisteren. Dankzij die impuls & alle jullie impulsen kan ik nu dankbaar voelen op een andere manier. 

Mijn reactie: Ane Brun - Always On My Mind
Ik luister hiernaar toegepast op mezelf. En uiteraard reikt het verder dan dat. En laat ik eerst bij mezelf beginnen.

**Reactie 4:Warme omhelzing in fijne en minder fijne momenten. En ja stap voor stap elke dat omnieuw leren te laten zijn wat er is en er van leren houden. x x x x

Mijn reactie: van leren houden, dat het er is. ja.

- -
to be continued..
SaveSave
SaveSave

Comments