Als alles op z'n plek valt, een zachte landing..

Er zijn zoveel nieuwe stukjes die me getoond worden omdat ik werkelijk ook met zoveel bezig ben, én nee, dit klopt niet. Dit zijn niet de woorden.. wat dan wel? Mijn lijf zucht diep, god dat kan toch deugd doen sè. :c) Ik ben op weg naar meer 'mezelf zijn' en dat is op zich een interessante rit! Eén van zacht landen, zacht aanvoelen dat wat ik samen met mijn moeder heb ervaren (in de buik) bij haar te laten als een zacht loslaten.. in alle eerbied (komt in me op).

©Tania Maria Vanhoof

Sinds ik mezelf op een weekendje Drenthe trakteerde, wat op zich veel voeten in de aarde nodig had, ben ik in een heel andere energie terechtgekomen. Het is 22 jaar geleden dat ik mezelf oprecht een reisje 'kado' deed omdat ik het geld had, ook al voelde ik daarbij veel spanning. De reis héén en terug en het verblijf daar bracht me bij innerlijke parels en een gevoel van 'relaxen'. Ik had spontaan een fiets ter beschikking gekregen van de dame bij wie ik de maandag een themadag zou volgen. Hmm..., diepe zachte zucht.. De B&B was mooi ingericht met aandacht voor de materialen en sfeer en er was aandacht voor het ontbijt.. Kortom, een hemel op aarde voor mij na zoveel jaren van ontbering zou ik kunnen zeggen. Het was een stretch, een durven uit mijn comfortzone stappen om het geld daar aan te geven. Tegelijk was precies dit de trilling en energiefrequentie dat ik eigenlijk verlang, meer luxe, meer mijn goesting. Na 22 jaar overlevingmodus ben ik toe aan een genietmodus!

Een thuiskomen, indalen

Na Drenthe kwam een mogelijkheid op mijn pad om 3 dagen op iemands huis te passen, ook daar gaf ik me over aan het niksen, ruimte nemen, lezen.. 's Morgens vroeg liep ik op mijn blote voeten door het gras met dauw, ging ik op een bank zitten gericht naar de zon en viel mijn blik op de vele, vele dauwdruppeltjes op het gras, op gebogen bladeren enz.. Ik GENOOT en zoog de overvloed in me op. Opnieuw werden mijn ogen getrokken naar wat ik doorgaans niet zie zoals een schaduwspel van bladeren en takken die zwiepten in de wind.. Zo bracht ik mijn dagen door, floatend van het één naar het ander én impulsen volgen om in de tuin te werken. Er was wel eens een moment dat ik vond van mezelf dat ik toch wel een klus in de tuin moest oppakken want anders.. En ik was me ervan bewust dat er wel een moment zou komen waarin ik de impuls voelde om het spontaan aan te pakken. Ik liet het los en bleef in de zon liggen.. Nooit eerder heb ik daar op die plek zoveel rust en AFSTEMMING ervaren.. Mmm..

©Tania Maria Vanhoof 2012

Logisch te verklaren

Stukjes en beetjes van mezelf en mijn functioneren krijg ik in beeld dat logisch te verklaren, te berekenen en te plaatsen is. Dat heb ik op die themadag ervaren tesamen met 5 anderen die ook hun issues inbrachten. Mega interessant! De kwartjes vielen en blijven vallen, zo ook gisteren toen ik opmerkelijk gewaarwerd dat ik mijn geboorteproces aan het herleven was in een zaak voor het werk. "Kan dat?" hoor ik je vragen. Yep! Ik leg het je uit.. 

Mijn geboorteproces

Ik had me voorgenomen om de nieuwe nieuwsbrief, voor de wijk waar ik werk, in mijn vakantie te maken. Dus waar ik gisteren vond dat ik eraan moest beginnen, had ik geen enkele innerlijke impuls.. Ik wist ondertussen dat PAUZE (de energie van het noorden: leegte, vormloos, stilte, indalen) heel heilzaam is. En dus lag ik in de zon, las ik in de zon, lag ik te rusten op de zetel.. En ik werd onrustig en kreeg een druk op mijn hart. Wat bleek? Ik vond dat ik te laat was en dat ik eraan moest beginnen, anders kwam ik er niet. Destijds zei de dokter tegen mijn moeder dat ze over tijd was en de bevalling in gang gezet moest worden anders kwam ik er niet. Toen ik eenmaal geboren was, had ik een wit laagje over me wat wees op vroeggeboorte. Dus gisteren toen ik doorhad dat ik mezelf die push gaf (vgl dokter) gaf mezelf de toestemming om iets anders te kiezen: ik wilde floaten, zakken, liggen, afstemmen..En dat gevoel van druk, MOETEN presteren is iets wat ik al lang ken. En vanaf nu wil ik met zachtheid daar meer en meer bewust van worden om dat geboorteproces van mij met zachtheid los te laten.. Om alle stress en mogelijke paniek van mijn moeder bij haar te laten.. zodat ik op een vernieuwde manier, met een nieuwe blik naar mijn LEVEN mag en kan kijken om te zien wat er voor mij te ont-dekken valt.

Een nieuw bewustzijn

In Drenthe werden mijn ogen regelmatig naar een licht/schaduwspel getrokken, ik zag vormen en schakeringen die ik voordien niet opmerkte. Ik zag een gedroogd blaadje zonder stengel ronddraaien en merkte spinnedraden op die enkel zichtbaar werden als het zonlicht erop scheen. Mijn aandacht werd er voortdurend naartoe getrokken en nog steeds.. Ik beschreef het voor mezelf als een wereld die er aldoor is en ik zelden gewaarword/zie tot ik gisteren besefte dat het een vernieuwd bewustzijn is, het logsche vervolg om de beperktheid dat ik mezelf gegeven heb te laten voor wat het is. Om mij opnieuw open te stellen voor het willen zien van de BRON dat ik ben. De schepper van mijn leven. Vandaag las ik de dagenergie van de Tzolkin, de Maya kalender en viel mijn mond open.. (zie hieronder) wat daar wordt beschreven is de samenvatting van de laatste 2 weken en eigenlijk al daarvoor, begin juli..

Zoiets en nog veel meer dwarrelt en opent mijn hart en het besef van een vernieuwd bewustzijn met mij als regisseur van mijn leven. Dansen in het Licht van het Leven.. ja zoiets.. en nog véél meer! :c))

_ Tania Maria
Vrijdag 23 augustus 2024  13:00


Bron: Kinweb dagenergie

"Deze periode van 13 dagen nodigt je uit om de confrontatie met je mitsen en je maren aan te gaan. Met welke, wellicht onbewuste, beperkingen sta je in het leven? Het blijkt dat beperkingen vaak verband houden met bezigheden waaraan het werkwoord ‘moeten’ ten grondslag ligt

Het thema van deze 13 dagen wordt gesymboliseerd door het zonneteken ‘gele Zon’, deze draagt het kernbegrip ‘Universaliteit’. Dit betekent dat alles goed is en dat alles mag, zolang het voor jou als juist en verantwoord aanvoelt. Neem gedurende deze dagen de tijd en de ruimte om een pas op de plaats te maken. Gebruik de drie portaaldagen om een nog diepere verbinding met jezelf en met ‘Al-wat-is’ aan te gaan. 

De voorgaande periode heeft je willen laten inzien, dat je steeds completer wordt. Keer op keer ben je je aan het vernieuwen. Geef je vernieuwde zelf de kans om zich te laten gelden. Geloof in je eigen kracht. Het is een gegeven dat zodra je uit het gareel van de routine stapt, je in een ruimere waarneming van de werkelijkheid komt. Ga dit ervaren en geniet ervan.

De stuurman van deze periode maakt je bewust van het potentieel dat je met je meedraagt. Zodra je de hectiek van het dagelijkse leven doorbreekt, ga je als vanzelf met de ontwikkeling van je potentieel aan de slag. Vanzelfsprekend “moet” er brood op de plank komen en “moet” je aan het werk. Zodra je het werkwoord ‘moeten’ vervangt door mogen, kunnen of willen, dan zet je bewust een punt achter je negatieve programmering. Je gaat ervaren dat je bewuste keuze voor een ander woord een positief effect op je innerlijke balans heeft. Je wordt hierdoor meer ontspannen. Je gaat ervaren dat bij alles wat je doet, je in plaats van het heilige moeten, nu zelf het heft in handen neemt.

De intentie van deze golf ondersteunt je om de disharmonie in je leven onder ogen te komen. Realiseer je dat dit gevoel van disharmonie een ervaring is die ervoor zorgt dat je dichter bij jezelf komt. Laat je innerlijk licht schijnen. Maak jezelf en anderen duidelijk, wat er in je omgeving gevoelsmatig wel of niet klopt. Klopt er voor je gevoel iets niet, geef dan aan hoe je dit anders wilt zien. Je vermijdt hierdoor dat je je slachtoffer van de omstandigheden gaat voelen.

Je bent als geen ander in staat om te weten wat het is en wanneer dit voor jou het beste is. Het doel of de bedoeling van deze periode is dat je mag ervaren wat het is om voortaan als schepper van je eigen werkelijkheid door het leven te gaan. Maak je stap voor stap los van je beperkende overtuigingen. Gebruik je inspiratiekracht om elke ervaring als een zegen te zien.

Elk afscheid is een nieuw begin en elke uitdagende situatie stimuleert de ontwikkeling van je grote potentieel. Ervaar de schoonheid van je leven en wees blij met de persoon die je bent. De zon komt iedere dag op en ze doet dit niet omdat ze zo nodig “moet”. Ontvang haar met liefde en wentel je in haar licht en warmte. Voel je als kind van dit universum en wees het stralende middelpunt. De rust, wijsheid en vreugde van je volledige aanwezigheid, maakt de wereld om je heen iedere dag mooier en rijker."

Comments