Stretch..

©Tania Maria Vanhoof 2009

Gisteren.. helemaal into my zenmodus, pure indalen en blissmoment van vormloosheid ervoer ik de meest genotvolle momenten en verlangens.. PUUR om het ervaren van die verlangens.. HEMELS! Ik proefde situaties, momentopnames in Italië. Met name door een boek dat ik ter hand genomen had, een boek van langgeleden dat me gelijk ook terugbracht in het moment van aanschaf toen ik het voor het eerst las. 

En daar was ik, in de heerlijke warme, hete zon van gisteren.. in Italië met mijn blik over de velden, op een marktje, tussen de olijfbomen, in de keuken, in de auto op weg naar Montepulciano, bij de wijnboeren.. in kleine straatjes, op een leeg plein, in een café voor een cappucino.. en ik liet die zachte energie in mijn hele weidse ruimte binnenstromen..

ver-rijken

Net nog besefte ik dat de Parmegianno dat ik gisterenmiddag kocht een ver-rijkende stretch was zoals de B&B in Drenthe. Verreikend (buiten mijn comfortzone). Een puur ontvangen van plezier eens ik de stap zet! Ha! Het zijn die kleine en ook spannende uitrekkingen die mijn leven luxueus verrijken, verder doen reiken..

© Tania Maria Vanhoof 2016

droom, verlangens

Dus ja, als ik verder intune op heerlijkheden dan hoort daar een biologische Italiaanse wijn bij én die kaas én écht klaargemaakt Italiaanse eten om mezelf de geneugten des levens te be-leven, herinneren! Hmm diepe zuctht... :c)) Een beetje meer.. proeven, gunnen en gewaarworden hoe oprecht aangenaam die stretch is en éénmaal gezakt in de stretch, helemaal opgenomen, ver-ruimd.. dan is het makkelijk(er) om het (ongemakkelijke) te blijven kiezen.

ongemakkelijk

Dit gezegd zijnde, brengt me terug naar een moment in de tijd waarin ik bewust koos om mezelf een maandabonnement (onbeperkt bellen voor 20 euro) voor de gsm te gunnen. Tot dan toe was ik ervan overtuigd dat ik het me niet kon permitteren. Het was een stretchmoment waarbij allerlei inprentingen naar boven kwamen. Aangeraakt. Net zoals gisteren toen ik de winkel uitliep en een druk en onrust gewaarwerd. Een ongeoorloofde daad! Ik sprak ermee en merkte op dat ik mijn keuze ging vergoeilijken, uitleggen, VERKLAREN waarom mijn uitgaven een goede aankoop waren. Waarom ik het wel mocht, waarom het niet te duur was...

Het was opnieuw die stretch, het ongemak, de inorenting dat ik niet ging toekomen, dat ik moet opletten, dat ik..


©Tania Maria Vanhoof 2009

mogen ontvangen

Deze strechingen zijn een logisch gevolg op mijn keuze om in alle zachtheid los te laten, om te mogen ontvangen voorbij aan inprentingen. Een ont-dekken waarop ik zomaar kan afstemmen en kan ontvangen.. Dat heerlijke geovel van welbevinden, immense ruimte van floaten, zinderende seks met het leven zelf! (Hm, komt in me op.)
Hoe meer ik mezelf toesta om te ont-vangen, hoe meer ik durf te vertrouwen op het leven en de oneindige stroom, hoe minder stretchingen ik ervaar. Hoe makkelijker het leven van de éné synchrone gebeurtenis in de andere overgaat.. En dat.. DAT is nog één van de geneugten waar ik me gaarne op afstem!!

Zoiets.. afronding, los-laten en heel worden. "Het universele plan vervullen en in flow zijn". Trouw aan datgene waar ik binnenin mee resoneer. Impulsen de ruimte geven en meer openstellen voor het huidige moment. Op weg naar mijn eigen hemel op aarde!

"Hoe meer ik mezelf waarneem en in liefde bijstel, hoe meer ik te zien krijg van het leven dat voor mij bedoeld is.."

Et voilà dat vloeide zo uit mijn vingers! <3)

_Tania Maria Vanhoof
Zaterdag 24 augustus  00:14


Comments

  1. https://www.youtube.com/watch?v=8tXosYPillw
    Een video dat ik net tegenkwam, hoe toepasselijk!

    ReplyDelete

Post a Comment

Als je een reactie plaatst met je Google account hoef je niet te bewijzen dat je 'geen robot' bent.