Het lichaam I 8 weken van verwondering II

Mijn lijf is suupr intelligent, ik verwonder me al heel mijn leven over.
Als ik een snee heb, treedt er een heel proces in werking om het te herstellen. Ik hoef daar niks voor te doen. Het gebeurt vanzelf. Je kent het wel.. 

- een mogelijke zwelling, 
- mogelijks warm worden afhankelijk van de wond,
- vocht,
- lichaamssensatie (pijn)
- enz.

Alles in mijn lijf gebeurt automatisch, zonder ik erbij nadenk. Mijn lijf streeft altijd naar naar overleving en herstel en creëert magische mogelijkheden om dit tot stand te brengen.
Mijn inzicht is dat bewustzijn van mijn lijf en haar processen héél belangrijk is.

Vragen stellen is de boodschap

Vertrekken vanuit conclusies, besluiten, definities, oordelen enz. blokt magische mogelijkheden af. Zoals ik eerder beschreef. Dit geldt ook voor ons lijf. 

Hoe vaak denken we te weten wat ons lijf nodig heeft? 
Hoe interpreteren we de signalen van ons lijf?
Hoe vaak verwaarlozen we ons lijf?
Hoe vaak vechten we tegen ons lijf?
Hoe vaak denken we dat ons lijf mankeert?

Hoe vaak zijn we bewust van van ons lijf?

Deze week van verwondering richt ik mij tot het lichaam

Ik zal delen over:
Mijn eigen ervaringen en inzichten.
Aanwezig zijn in je lijf (oefeningen).
Inspiratie (video's)
Vragen
Clearings

Het lichaam is intelligent en altijd aanwezig. 

Wat kan ik creëren?
Welke mogelijkheden zijn er beschikbaar? Als ik bereid ben om uit mijn aannames te stappen, de energie te volgen én gewaar te worden van wat om aandacht vraagt.


Mijn uitnodiging aan jou deze week

Kies een vraag uit: 
• Lichaam waar vraag je nu om?
• Hoe zou het zijn om te stoppen vechten tegen mijn lichaam en om het te ontvangen met alle mogelijkheden die het heeft?
• Welke magie zit er in elke cel en molecule die mijn lichaam vormgeeft en laat leven…?
• Hoe sterk en veerkrachtig kan mijn lichaam zijn zonder alle betekenissen, definities, diagnoses en oordelen die ik het geef én zelf mee leef?

Stel de vraag elke dag 30x en merk op wat je merkt. 
Vul het zelf niet in, ga het niet bedenken.. merk op. 
Word gewaar & verwonder.

Deel jouw gewaarwordingen pas op zondag.
Geef jezelf de ruimte om de energie te ontvangen die je uitnodigt met de vragen.
Deel jouw ervaringen in een comment onderaan.


Magische Mogelijkheden voor jou,
Tania Maria

Comments