Lichaam, wat wil jij drinken?

“Ooh, ik heb wel goesting in koffie!” dacht ik net.
En ik realiseerde mij dat mijn lijf mogelijks iets anders wilt.
“Wil jij dat ook?” vraag ik haar? Niks.. stilte..

“Wat wil jij drinken..?” vraag ik haar. Instant komt in me op “Water.”
Oké, water zal het zijn.

Zo vaak kies ik voor koffie omdat ik er zin in heb zonder eigenlijk mijn lijf te vragen
om wat zij wilt. En als ik het dan doe, blijkt meestal dat koffie niet haar prioriteit, numero 1 is.
Dan is het thee of zo. “Bè nee, toch geen thee!“ zeg ik dan wel eens.

En deze keer was het anders..
en zonet zat ik even en besefte dat de goesting voor koffie eigenlijk ook weg was.

Hmm.. interessant.

Zo simpel kan het dus zijn om mijn lijf erbij te betrekken om te vragen wat zij wilt.

- -

En jij?

Vraag jij wel eens aan je lijf wat zij/hij graag wilt drinken en/of eten?
Dat gaat trouwens niet alleen op voor eten. Ik vraag haar ook wat ze wilt aandoen én
dan kan het best zijn dat het totaal iets anders is dan wat ‘ik’ in gedachten had. 

Hmm..

Comments