Ik wil ook graag thee

Gisteren was ik bij mijn zus, we zouden samen naar een video over de 5 biologische
natuurwetten van Dr. Hamer kijken.

Ik hoor haar zeggen: “Waar heb ik mijn thee gelaten?” Zegt haar lief: “op de tafel”.
“Ah ja..”. Ik merk op dat mij niks gevraagd wordt en dat ik ook thee wil.

Ik reageer met: “Is er nog thee?” of zoiets..
Meteen erna besef ik hoe voorzichtig ik ben, vaag zoals ik eerder al omschreef.
En dus kies ik voor helderheid.

“Ik wil ook graag thee, hoe is dat voor u?”
En de mogelijkheid was er en het water werd gekookt, de keuze uit theezakjes aangeboden.

Interessant dus.

 
In zulke situaties zijn er meerdere mogelijkheden om mee te zijn.

A) ik kan niks zeggen en in stilte mezelf ambetant maken op mijn zus dat
     ze me niks aanbied noch vraagt.
B) ik kan concluderen met een vraagteken erachter: “Ik krijg niks of wa?”
C) ik kan vanuit mezelf zonder lading zeggen dat ik ook thee wil en bereid
     zijn een ‘nee’ te krijgen.
D) ..

En ik leer mezelf om te vragen om wat ik wil zonder voorzichtig of vaag te zijn.
Elke keer is er een nieuw moment om een nieuwe keuze te maken. Om helderheid te geven,
te vragen en zo ruimte te creëren voor meer mogelijkheden.

Hmm.. dankbaar voor het besef dat er iets anders mogelijk is, ook al voelt het soms aan
als glad ijs én is er kans op (hard) vallen. Is er kans op.. het hoeft niet altijd zo te gaan.

En zo beteke bij beteke kies ik voor meer mogelijkheden en vrijheid in het vragen om wat ik wil.

--



En jij?
Hoe is dat voor jou?
Herken je dit of ben jij juist direct en helder in het benoemen van wat jij wilt?
 

Comments