Nen date met mezelf

Afgelopen week had ik nen date met mezelf

Ik had ruimte gemaakt om helemaal met mezelf te zijn, met mijn lijf bedoel ik dan. Want eerlijk is eerlijk, zo vaak heeft ze mij niet alleen voor zich. Ik ben dikwijls bezig met mijn laptop oftewel luister ik naar podcasts, zoek ik wat op op het internet, bekijk ik video's of luister ik naar opnames van online boek-besprekingen. Dat kan wel enkele uren duren tot voorbij 24 uur.

Op zich vind ik dat heel verhelderend om te luisteren, te leren en te integreren wat me pakt en aanraakt. Wat me meer inzichten geeft in mij zelf en mijn gewaarzijn. Dan val ik in slaap met de computer aan. Mijn lijf komt zo tekort aan oprechte aandacht en vooral aanwezigheid. Dus had ik daar van de week op een avond verandering in aangebracht. Man man.. wat een ervaring!

Ik glimlach. Het was zo verbindend en zaaaalig om met haar te zijn en haar vragen te stellen en gewaar te worden hoe zij erop reageerde. Gisterennacht wilde ik opnieuw zonder computer zijn.. en merkte op hoe impulsen en ideeën kwamen en ik telkens de neiging had om ze op te nemen om ermee aan de slag te gaan. Terwijl ik eigenlijk opnieuw nen date had met mijn lijf. Ik heb impulsen geparkeerd en één keer de laptop opengeklapt. Vanmorgend stond ik er bij stil en vroeg me af of het een meerwaarde zou zijn geweest om ook die impuls te parkeren.. En ja..

Op zo'n date praat ik met mijn lijf en toont ze me wat ze heerlijk vindt in het moment. Geeft ze indrukken dat bijdragen aan de opstart van mijn onderneming want zij heeft zo haar eigen gewaarzijn, vangt energieën op dat ik doorgaans niet eens doorheb.

Anyways.. long story short. Dates zijn een meerwaarde.

En ik geniet ervan! 

Ik mag mijn verslaving aan mijn laptop en info van de buitenwereld op momenten parkeren.
Ik mag meer voor mijn lichaam kiezen.
Ik mag de blos van mijzelf terug oppakken. Zonder het over orgasme of masturbatie te hebben. Alhoewel de textuur van mijn lakens, het kopkussen en de koelte ervan.. hemels aanvoelen!

;c)

- -
En jij?
Heb jij dates met je lichaam? Hoeveel aandacht heb jij met en voor je lichaam? Wat vind jouw lichaam heerlijk op dit moment?

- - - -

Waardeer je mijn schrijfsels?
Toon je waardering. Verras mij met iets uit mijn kadolijst of schenk een (periodieke) gift
. 

KLIK HIER


Comments