*DE KRACHT VAN VRAGEN: Wie ben ik vandaag?


Vandaag sta ik stil bij die vraag
En als ik daar verder op in tune.. Wat vertel ik vandaag? Welk verhaal? Waar ligt mijn focus?
Bij mijn verlangens of mijn frustraties? Met wie ga ik vandaag in interactie? Welk houding neem ik aan?

Verbinding en schepping
Ik neem waar dat deze vragen al het één & ander in beweging zetten. Ik sta meer stil bij mezelf.
En stilstaan is belangrijk. Ik merk al 2 weken een beweging in mij dat ik mag afremmen. Om aanwezig te zijn. 
En gisterenavond heb ik bewust die keuze gemaakt.

Ik heb bewust mijnen afwas gedaan. En ervoer hoe fijn het was om gewoon in de keuken te staan.
Met een muziekske erbij, ruimde ik heel mijn keuken op & de badkamer kastjes erbij.
En dat was alles wat ik nodig had.

Zijn. Bij mezelf
Om de impulsen van binnenin nog meer gewaar te worden. Te voelen hoe het met mijn lijf is. 
Luisteren. Ervaren. Betrokkenheid tonen naar mezelf toe.
Communiceren. Openhartig zijn. “Ja” zeggen, in plaats van “Ja, straks.”

"Want als ik mezelf geef waar ik naar verlang,
spiegelt mijn omgeving dat terug."


Comments