*SIMPLY ME: NAAR MIJN SMAAK

CONTRAST
Hoe meer ik ermee bezig ben, hoe meer zelfbesef ik creëer. Hoe duidelijker het is dat ik zelf nog het één en ander aan oordelen & ‘moetes' met me meedraag. Dé contrastmomenten die ik ervaar met mijn omgeving maken me duidelijk hoeveel ik nog van mezelf moet. Hoeveel gedachten, overtuigingen ik heb die mezelf onvrij houden.

Soms roep ik uit dat ik wil werken naar 'mijn' voorwaarden. Omdat het zo frustrerend is hoe er met mij wordt omgegaan. Het OCMW & vooral de Wijk-werking, mensen die mij inschakelen om hun klus te doen. En verder er precies niks van aantrekken hoe mijn geld tot bij mij geraakt. 

Vanmiddag nog, in een persoonlijk gesprek, werd ik bewust van wat ik zei: "Ik moet altijd achter mijn geld lopen. Das ni normaal! Wat ik er allemaal voor moet doen! Om dan te horen dat deze maand het geld niet meer gestort kan worden omdat de datum van uitbetaling overschreden is." Omdat iemand mijn uren niet bevestigd heeft.

Blijkbaar heb ik de overtuiging dat ik altijd achter mijn geld aan moet lopen. Dat het altijd gedoe is. Dat als ik mijn hoofd boven het maaiveld uitsteek en blijf staan, er straf volgt. Mensen me negeren. 


SIMPLY ME, NAAR MIJN SMAAK
Wat is dat eigenlijk? Ja, ik heb kei veel verlangens om het anders te hebben. 
Meer vrijheid, openheid & transparantie. Ik wil me verbinden op een zachte betrokken manier met openhartige gesprekken. Open uitkomen voor mijn gevoelens, emoties. Voor mijn rechten opkomen in plaats van The underdog te zijn, om klakkeloos te doen wat een ander zegt. Om te voelen dat het niet klopt & het erbij te laten. Omdat ik de ander niet voor zijn hoofd wil stoten. Om wille van de lieve vrede. 

Hoe ver wil ik gaan? 
Mezelf verloochenen? 
Mezelf onbelangrijk maken?
Onderschikt. Ja zeggen & nee voelen.

Mijn smaak: eerlijkheid, betrokkenheid, waardering & heldere communicatie. 
En die voorkeuren mag ik zelf in gang zetten. Zelf belichamen.


CARE
Het is aan mij om naar binnen te kijken: “Ow.. blijkbaar heb ik nog allerlei gedachten die anders beweren. Ow.. ik ben degene die voor mijn eigen afwijzing zorgt. Ow.. ik gedraag me op een andere manier dan ik wil dat met mij wordt om gegaan. Ow.. ik heb blijkbaar de gedachte dat ik eerst aan allerlei voorkeuren van een ander moet voldoen om goed genoeg te zijn. Ow.. ik vind het moeilijk om een buitenbeentje JustBeing Me te zijn. Ow.. ik val niet graag uit den boot. Ow.. ik mag liefdevoller naar mezelf zijn. Ow.. ik eigen me vanalles toe dat eigenlijk ni van mij is. Ow.. het hoeft niet zwaar & lang te duren voor mezelf mag zijn. Ow.. mensen hebben het beter voor met mij dan ik ervaar. Ow.. ik gedraag me als een onwetend meisje dat niks kwalijk genomen kan worden. Ow.. ik neem niet altijd mijn verantwoordelijkheid.


IDEAAL NIEUW BEGIN
Ow.. ik mag de leiding nemen. Ow.. ik ben belangrijk! Ow.. Ik ben gewoon ok zoals ik ben joh! Ow.. ik ben groter dan ik dacht! Ow.. ik blijf staan boven het maaiveld uit. Ow.. mijn kop staat er nog op. Ow.. ik mag & kan zeggen waar het op staat! Ow.. het is juist goed om mijn waarheid te zeggen. Ow.. er zijn mensen die het met me eens zijn. Ow.. er zijn er meer & meer. Ow.. ik kan elke keer mijn verlangens bestaanskracht geven door simpelweg andere overtuigingen te kiezen. Ow.. dit voelt fijn! Ow.. het kan makkelijk & snel! Ow..


MAKKELIJK & SNEL
Ow.. als ik de vraag stel: “Hoe kan dit makkelijk & snel?” of “Wat is een snelle & makkelijke oplossing?” dan krijg ik impulsen die vanzelf tot mijn verlangen leiden. En das ook zo tof! Wat een verademing om het zo te doen.

En tegelijk merk ik op dat ik soms mijn impulsen negeer, als ik een antwoord krijg, toch niet in staat ben om het te geloven. Omdat snel & makkelijk te eenvoudig is ofzo. Alsof het onbestaande is dat struggle niet hoeft.


ERKENNEN
Bijzonder hé.
En zo sla ik mezelf gade, soms in het moment zelf. Soms nadien. Soms kan ik mezelf bijstellen & soms niet. Het is een proces. En vooral één van aanwezig zijn in het moment zelf. I LOVE myself in this proces! **

Erkennen wat ik ben.
Erkennen wat ik weet.
Erkennen wat ik kan.

“Welke energie, ruimte & bewustzijn kan ik zijn, om te erkennen hoe bewust ik ben?” **


SIMPEL
Ik merk op dat ik attent gemaakt wordt op het feit dat alles simpel kan. Ik ben overgestapt naar Simpel beltegoed. Ik ben zot van The Simple Things, een online magazine. Een orakelcollage wijst me op het feit dat ik mijn voordeel kan pakken met Snel & Makkelijk. Simply You. Just Being Me.

Just simply toelaten dat het simpel mag & kan. ;c)
_ _

**Inspiratie van Kyle Cease - Merlijn Holsink

Comments