EASE: Hoe zal ik het zeggen?

IK STEM MIJ AF OP EEN GEVOEL VAN 'GEMAK' 
Omdat dat fijn voelt om mijn dagdagelijkse bezigheden met gemak te ervaren. Een tijd geleden vroeg Eva Gilis van
Samen Plannen vzw me hoe mijn Droom eruit ziet. Ze zei: "Als ik jou een toverstaf zou geven, wat zou er dan gebeuren?" En prompt voelde ik een énorme golf van gemak over me heen komen. Een super ontspannend uitdijend gevoel van ruimte.

EXPANSIE

EN TOEN WIST IK HET DIRECT, MIJN DROOM BESTAAT UIT 'GEMAK'
Want vanuit dat zalige relaxed gevoel.. kan alles er gewoon zijn. Borrelt Dankbaarheid ❥ Zelfliefde ❥ Zelfwaardering ❥ Zelferkenning ❥ Zelfacceptatie ❥ Zelfrespect zomaar op. En kom ik vanzelf mensen tegen die dezelfde kwaliteiten in zich dragen. Mensen met een hart voor Kindness.

Eva vroeg me wat er nog meer zou zijn én ik bleef bij het gevoel van chillen. Geen materiële zaken, geen perfect huis of auto geen specifiek getal op mijn bankrekening. Het viel haar op dat ik enkel over 'gevoel' sprak.

I'VE BEEN THERE, DONE THAT
Ik heb de ervaring beleefd om de focus op materie te leggen. Een luxe auto te willen met alles derop & deraan. Een luxe villa. Dingen die mij uiteindelijk dat gevoel zouden geven waar ik naar verlangde.

Dus waarom ni direct verbinden met het veld van gemak?
Zelfliefde, zelfwaardering, betrokkenheid, oprechtheid,  



AL ENKELE WEKEN IS ER VANALLES AAN HET SHIFTEN 
Sinds december vorig jaar is mijn kijk op mezelf aan het veranderen. Plots begon het te wringen, mijn positie met een leefloon & Wijk-werking. Ik voelde de kettingen & voelde ongenoegen naar mijn omgeving.

Bewust zoals ik ben, vroeg ik me af wat mijn omgeving me terug spiegelde. En kreeg ik inzichten in mijn eigen gebrek aan zelfwaardering & zelfliefde. Ok ik waardeer mezelf & voel liefde voor mezelf, echter tot op een bepaald punt.

Waar het aankomt op opkomen voor mezelf  t.o.v. instanties die mij uitbetalen, is het een ander verhaal. Mijn omgeving spiegelde mij super veel voorwaarden terug om aan te voldoen. Moeilijkheden met uitbetalingen. Gebrek aan betrokkenheid & communicatie.


ER GEBEURT VEEL IN MIJN LEVEN
Sinds ik een stap voorwaarts heb gemaakt om er uit te halen wat er in zit.. is de bal gaan rollen. Ik kan het haast niet bijhouden, zo makkelijk & snel allemaal. Het is alsof er een voile is opgeheven. Een mogelijkheid is aangereikt om werkelijk zicht op mezelf te hebben. Over mijn eigen functioneren. Mijn eigen houding t.o.v. diverse mensen. Mensen dichtbij, mensen onbekend, passanten,.. Ik doorzie mijn overlevingsmechanismen. En kan deze met liefde aankijken. Ook al ervaar ik soms nog heftige pijn, toch is er vooral dankbaarheid.

En dat zet vanalles in gang bij mij

EN ALONG THE WAY BESEF IK HOE GOED IK HET HEB
Hoe gemak meer & meer mijn leven binnenkomt. Hoe fijn het is om plaatsen in Turnhout te vinden waar ik gewoon kan zijn. Tussen diverse mensen. Hoe fijne gesprekken ontstaan & ik de klik ervaar met mensen die zich inzetten met random acts of Kindness.

Hoe ik lekkere verse soep met 2 sneetjes brood kan eten voor 40 ct in De Lange Gang in de hal van het OCMW/CAW. Hoe ik daar zo fijn kan zitten in de zeteltjes met een kop koffie. En mijn laptop op mijn schoot. Hoe ik in HETGEVOLG ook welkom ben. Hoe ik regelmatig mijn hand opsteek om iemand te groeten die ik heb leren kennen via via..

Hoe de gesprekken mij elke keer aanwijzigingen geven naar nog meer mezelf zijn. Tania Maria Vanhoof. Hoe mijn leuze "JustBeing Me" meer bodem vindt.

ZO DUS :c) 



Comments