Do it wrong, do it badly, do it anyway

Wat ben ik nog niet bereid om te kiezen, dat als ik wel bereid zou zijn, het per direct meer plezier en verbinding zou creëren?

//

Elke dag is er één om iets anders te kiezen. Gisteren durfde ik andere mensen met een praktijk aan te spreken om de Access Bars te laten ervaren. Hoe fijn zou het zijn om even spontaan als ik werkelijk ben naar buiten te treden, om contact te maken met andere mensen met een praktijk? Aan de ene kant wil ik graag meer mogelijkheden bij andere laten ontstaan. Aan de andere kant zijn alle verhalen dat ik waar en echt heb gemaakt een mega drempel zijn om over te stappen. Want ja, zeg nu zelf.. wat als? Wat als de ander het maar raar vindt? Wat als de ander mij raar vindt? Wat als het niks is voor de ander? Blablabla.

Interessant standpunt wat ik er van vind.

Hmm.. zucht. Terwijl ik andere mensen afstap word ik gewaar wat er allemaal naar boven komt aan verhalen en standpunten. Hoe oncomfortabel ik het maak én toch buiten mijn comfortzone is de verrijking, zijn de mogelijke vriendschappen, de mogelijke samenwerkingen, de mogelijke transformaties. Wil ik mezelf en anderen dat ontzeggen omdat ik mezelf niet belachelijk wil maken?

I do it wrong. I do it badly. I do it anyway

Van uit de gedachte dat ik het verkeerd doe, onhandig en stuntelig, doe ik het toch want elke ervaring is er één. Mm.. een glimlach. Er zullen momenten zijn, als ik achterom kijk, van dankbaarheid omdat ik de stappen wél zette naar de buitenwereld. En dus.. doe ik mijn stoute schoenen aan én 'do it anyway'.

_ _

En jij?
Hou jij jezelf tegen omdat je de blabla zo waar en écht hebt gemaakt dat je wel binnen je comfortzone moet blijven?
Mag ik je begeleiden naar ontspanning om van daaruit andere keuzes te maken? Als dat sprankelend en licht is, bestel dan een Access Bars sessie of bestel een Orakel Collage sessie om te ontdekken welke mogelijkheden je allemaal hebt waaruit je kunt kiezen.

Comments