FLOW: écht voelen & aanwezig zijn

Ik wil dit even delen al is het in eerste instantie voor mezelf.

Wat ik vandaag gedaan heb:
deze morgend vroeg liep mijn wekker af op 08u08, dacht ik.
Hij stond vroeger bleek én op exact 08u08 keek ik op mijn gsm.

Om 09u had ik een afspraak. Een fijne ontmoeting met lekker kop thee en verhalen.
Kadootje om te delen, vanuit mijn hart: Inzichtkaartjes van eigen ontwerp.

Daarna reed ik op gevoel naar het militair domein in Kapellen. Aangezien ik op sandalen liep, deed ik ze uit. Ik liep op blote voeten en heb elk takje, denappel, wortel, modder, steen(tje), rail, houtblok, bosgras, zand, dennennaalden, bladeren, gras, water.. gevoeld!

Om 10u30 zat ik in de zon aan een mooie Berk. Hoorde ik allerlei vogels en een vliegtuig, het gezoem van insecten en voelde ik mieren en spinnetjes over mij heen lopen. De zon scheen sterk. Ik heb er een video opgenomen en naar een opname geluisterd..

Heerlijk in de warme zon tussen Berk & Naaldboom!


Tot ik voelde dat het tijd was om door te gaan. Heb ik de plek bedankt en ben terug gelopen. Tot ik de impuls voelde om linksaf te gaan. Gedachten kwamen en gingen en ik nam waar hoe ik via mijn denkdoe modus probeerde een verlangen te manifesteren. Terwijl het enige wat telde was hoe ik mij in het moment beter kon voelen.. Alowing.. diep inademen, relax & toestaan dat wat er is.

Het duurde een tijd vooraleer ik écht in het moment kon zakken. Wat mij hielp was het luisteren naar alles om me heen: vogels, de wind door de bomen, mijn voetstappen op de grond, mijn ademhaling, een (zweef)vliegtuig, ..
Ik liep op een mooi (voor mij) nieuw pad dat me leidde langs lege vennen en plassen met kikkers. Ineens wist ik waar het pad heenging! En ja, na een tijdje was ik er. Ik liep door en kruiste een oud treinspoor.

Ik wilde links af en liep op de rail van het treinspoor. In balans en uit balans. Op de dwarsbalken en de stenen rondom. Alles heb ik gevoeld. En elke keer zakte ik sneller in het moment.

Heb door velden gelopen met stijl bosgras, prikkend onder mijn voeten. Ik heb heerlijk op de grond gelegen. Met mijn armen wijd open heb ik de hemel aanschouwd. Zo wijds dat het aanvoelde. Ik heb meerdere chemtrails waargenomen. Verschillende vliegtuigen in 1 stuk van de hemel.

En op gevoel, elke keer weer, ben ik van richting veranderd. Ik heb stille plekken gevonden. En ooh zoo heerlijk gewandeld, de zachte aarde onder mijn voeten gevoeld. Soms met gesloten ogen, op den tast. Tenslotte ben ik in een plas gaan staan, op het einde van het pad, daar waar mijn fiets stond. Heb ik mijn sandalen weer aangedaan en naar huis gefietst. Langs prachtige villa's in de buurt!

Bijna nog vergeten te vermelden. Op weg naar huis heb ik een andere weg gekozen en ben ik voor de 1e keer gestopt bij een crèmerie.. mm.. heb mezelf 2 bollen kado gedaan: citroensorbet en kokosijs! Mmm.. zo lekker! Zo welkom na uren in de buitenlucht zonder iets op zak.
Om 13u20 was ik thuis. Het voelde nog zo vroeg aan, ik had nog heel de dag voor me! Ik at een lekker sandwiche van den bakker. Voelde me flauwkes, dit kwam als geroepen.

Heb heerlijk mijn voeten gewassen en op bed gaan liggen. Ik heb zoo lang zalig gelegen, geluierd, gerust en tenslotte geslapen. Mijn voeten stroomden van energie, geprikkeld door alles wat ze hebben aangeraakt. Mijn benen, mijn knieën waren super dankbaar voor dat bed waarop ik lag. Zo fijn ook om zo met mijn hoofd op dat heerlijk zachte kussen te liggen. Languit.. af en toe nog een sandwiche maakte het compleet..

En toen ik wakker werd, was de hemel bewolkt.
Zo dankbaar voor die impuls om direct door te rijden naar het bos & de heide! Om mijn avontuur aan te gaan. Te beleven. Te zijn. Mmm..

Terug thuis met mijn blote voeten op de koele tegels, voelde ik meer aanwezigheid in mijn voetzolen. Bewustzijn. Een punt van rust als ik mijn aandacht daarheen laat gaan.

Ik heb mijn dag verder gevuld met luisteren naar opnames, scheuren uit magazine wat mij aantrekt. Wat op dit moment om aandacht vraagt is: Ik ben echt tevreden met mijn lichaam - driven by a sensation - nu al uitkijken naar  - verborgen - jouw droominterieur - een foto van een vrouw in een strandstoel aan de zee met de zon - Beleef - Start nu - zon - Méér licht, ruimte, luxe - close-up - style - klaar in 5 dagen - een beeld van een vrouw op een zwemband die straalt - BELEEF - Pure by - AANBEVOLEN - Woontrend - puur natuur - €150, €250, €100, €200, €50, €20.

En zo heb ik een collage gemaakt en voel ik waar ik verder aandacht aan wil geven.
En nu.. uren later zit ik hier alles te overschouwen en beleef ik opnieuw de mooie resonanties van vandaag. :c)

En zo is mijn dag begonnen van de éne impuls in de andere.

        ❤︎
JustBeing Me


Comments