‘Vandaag had ik de vroege’

Ik ben wakker van 02u30 geloof ik. Ben beginnen met schrijven om 03 u. Inmiddels ben ik 2 blogs verder en is de derde (deze) in de maak. c;) Waarvan de 2e inmiddels is gepost, terwijl ik deze even had laten liggen.

Ik geef voorrang aan en volg de energie, mijn manier van leven aka ondernemen. Zie Organisch Ondernemen hier en hier (eerdere blogs mocht je die nog niet gelezen hebben).


Sociaal aanvaardbaar

Gisteren had ik een gesprek met mijn buurman over De Verwilderde Verwondering. Een verwilderde tuin en voedselbos in wording. Het ging over iets van hem dat ik wil verplaatsen zodat ik meer mogelijkheden kan creëren voor het voedselbos. Hij had een andere gewaarwording en koos ervoor om hier niet in mee te gaan. Want..

Hij heeft nu eenmaal andere prioriteiten, dat zie ik wel. Alleen zo zei hij het niet, hij had geen tijd.. hij moet werken. Waarop ik hem zei dat we allemaal evenveel tijd hebben en prioriteiten hebben. Waarop hij zei dat het voor mij anders is en vroeg me of ik ook fulltime werkte.


Aangeraakt

Tja.. daar stokte mijn woorden. Want op vlak van helder en ferm communiceren hoe 
ik mijn energie, ruimte en bewustzijn gebruik.. mm.. daar haper ik nog. Ik zei hem 
dat het bij mij anders was. 

Het was niet fijn om hem dat te horen zeggen. Tegelijk ben ik wel dankbaar omdat 
het feilloos aangaf waar ik mezelf nog terughoud. Waar ik de woorden nog niet 
gevonden heb of durf uit te spreken.

Tja.. hoe zeg ik dat? 
Hoe breng ik dat over hoe ik mijn bijdragen lever? En dat wat in deze wereld zo belang-rijk is.. je er pas toe doet als je werkt en centen verdiend op de manier zoals hij dat doet.
Jezelf committeren aan iemand anders (baas) of aan jezelf (ondernemer). Je tijd (ruimte) aan een ander geeft. Om te doen of te zijn én daarvoor geld te krijgen zoals afgesproken. 
Heb ik het zo ‘juist’ omschreven?


Ik doe ertoe

Het enige wat er door mij heenging op dat moment was.. ik DOE ERTOE! Ik draag 
ook mijn energie bij op mijn manier. Een enorme kei aan meer bewustzijn, zelfs. Verandering.

Ik draag dagelijks bij aan de natuur, de Aarde, mijn omgeving, de wereld.. het universum. Louter door te zijn. Te doen wanneer ik de creatie opmerk. Op mijn manier en ja.. dat is compleet anders dan in deze wereld (realteit) algemeen aanvaard is. Ooit door iemand(en) besloten, geconcludeerd, verwacht, beoordeeld en geprojecteerd.. Dus dé norm. En dan zijn we uitgeklapt hé.


Begot nee!

Nu ik hier zo zat te schrijven, besefte ik ineens dat ik vandaag 'de vroege' heb. Ik volg de energie van het moment, woorden stromen, impulsen en ideeën vatten aan. Creaties ontstaan. Ik verander energie, ben de transformator voor mezelf en anderen! Of ze het nu bewust weten of niet. Jij als lezer bent dat wel. 

Dus ja.. op zijn vraag of ik fulltime werkte wist ik: "JA! Alleen niet in de vorm zoals jij dat kent en aanvaard."  


Fulltime..

Inmiddels ben ik een aantal uren verder 07u46 en ga ik sebiet na deze blogpost slapen tot ik wakker word. En dan zie ik wel wat vandaag mijn aandacht nog trekt.. Ik heb nog een Kweepeer, 2 Hondsrozen plantjes, 4 Hazelaars plantjes te planten. Nog grond af te dekken, een paadje te verdiepen en afzoomen met dakpannen.. Ik wil nog video's maken en delen..  en vooral genieten en dankbaar zijn voor deze impuls, de plek en het leven dat ik kies vorm te geven.

Ook al haper ik soms om te zeggen hoe ik leef en welk "werk" ik doe.

Hoe wordt het nog beter dan dat?

Wat is er nog meer mogelijk?
Hoe blijf ik uit mijn vet oordeel naar mijn buurman toe?

Wat is hier juist aan?
Welk geschenk zit hierin?


Bij deze rond ik het hier af.. 

Wil je zien en ervaren hoe ik De Verwilderde Verwondering voedselbos aanleg?
Kijk dan eens bij Mijn aanbod bij #02 MAGISCHE MOGELIJKHEDEN.

Of zie hier mijn eerste video!

Comments

  1. Even testen of mijn reactie te zien is. TM

    ReplyDelete

Post a Comment

Als je een reactie plaatst met je Google account hoef je niet te bewijzen dat je 'geen robot' bent.