Welcome to . . . Earth Wizards!

Note: deze blogpost ben ik vanmorgend begonnen en zonet heb ik zonet gepost. 
Het is een lange post geworden dus neem je ruimte en aandacht. Enjoy!
_ _

Dikwijls zeggen mensen mij dat ik zo dankbaar ben voor de natuur
Dat ik oog heb voor de natuur in al haar facetten en dat mijn macrofoto's een speciale energie in zich dragen. 
2010
Ik vond het altijd vanzelfsprekend om dankbaar en vervuld te zijn
De zon die opkomt, haar warmte op mijn huid.. De verschillende tinten groen in de Lente, het gezoem van insecten, de roekoekoe van de duiven die de Lente aankondigen en de Merels 's ochtends die dezelfde energie in zich dragen. Een nieuw begin!

Een Lieveheersbeestje dat op mijn arm landt, de stippen op zijn vleugeltjes.. Een rij mieren die enorme stukken blad of takjes meesleuren naar het nest. Een Roodborstje dat altijd komt kijken als ik de aarde omwoel.. 

Ik kan eindeloos vertellen en benoemen wat mijn hart en lijf vervuld!
Nu geniet ik intens van de kleurschakeringen van de bladeren en hoe ze met een zucht wind door de lucht vliegen, dwarrelen tot ze ergens landen. 

Oktober 2020
Kale takken die één voor één zichtbaar worden! Oh man vervult me van plezier en verwondering! Ik hou van de structuur en de textuur van de verschillende soorten bomen. Elke winter weer opnieuw kan ik omhoog staren en genieten! Mmm..

Februari 2017

De Aarde creëert en regenereert

Mijnen hof dit jaar man man.. nog meer overvloed en aanwezigheid aan eetbare wilde planten, kleuren en vormen.. Bewust heb ik gekozen voor de potentie (creatiekracht) van de natuur. Als kind leerde ik om onkruid uit te trekken, te veroordelen dat het niet goed was of in de weg stond.. blablabla hmm. Nu kies ik bewust voor de (on)kruiden en hun potentie en oneindige mogelijkheden die ik door het wieden eigenlijk negeer.

Powerfoods uit verre landen? 
Wat groeit er onder, in én op eigen bodem aan superkrachten? Ja hoor, meer dan ik ooit toestond te weten. Althans ik ben altijd aangetrokken geweest door de kracht van kruiden, mijn 1e spreekbeurt ging over Tijm! 


De Aarde wilt erkend zijn, gezien en begrepen

Het is een super intelligent bewustzijn én heeft net als wij onbegrensde mogelijkheden en zal altijd creëren. Zoals een verlaten stad of weg die overgroeid wordt met groen. Een klein zaadje dat ontspruit tot een volwaardige plant in een scheur van de muur of asfalt.

We kunnen de Aarde aanschouwen vanuit pure verwondering, dankbaarheid en vervulling OF vanuit zorgen maken over haar welzijn en haar willen redden zonder inspraak. Mijn ervaring leert me dat luisteren en in verbinding gaan met de Aarde juist meer overvloed creëert. Zoals paardenfluisteraars zijn er zelfs mensen die zo nauw verbonden zijn met de Aarde dat ze gewaarworden wat ze vraagt, wat een plek nodig heeft.

Hoe vaak denken wij te weten wat waar komt, hoe veel, hoe lang, op welke wijze?
Hoe vaak worden planten verzet, sterven ze af terwijl ze elders blijven opkomen?
Hoe vaak betrekken we de Aarde bij onze beslissingen? Hoe vaak gaan we in de vraag?
Aarde dankjewel voor jouw geschenk, wat kunnen wij vandaag aan jou bijdragen?
Het vergt van ons dat we omdenken, afstappen van het idee dat we weten wat de Aarde nodig heeft. Welke planten waar moeten staan omdat wij dat mooi vinden of ons beter uitkomt. Onkruiden wieden omdat wat dan ook. Er bestaat geen 'on' dat bestaat enkel in onze oordelen, besluiten, definities, projecties,..

Wat als we elke plek waartoe we worden aangetrokken, zouden vragen wat het zelf wilt? Dat we in gesprek gaan met de planten en de bodem? Goh, wat heeft de bodem nodig?

Ik ben daar zelf nog een groentje in. Merk zelf op hoezeer ik me nog laat leiden door een eigen plan.. Zonder te beseffen wat er allemaal meespeelt. Wat en hoe de natuur eigenlijk functioneert én dan vooral het bodemleven en wat erop staat.

Pioniers..

Wist je dat er pioniersplanten en -bomen zijn die de bodem voorbereiden op de komst van andere bomen en planten? Dat planten vanzelf opkomen waar ze iets bijdragen en vanzelf verdwijnen als dit is bereikt? Héél interessant!
Dankbaar voor de mensen die hier zo geïnspireerd door zijn en informatie delen!

Welcome to . . . Earth Wizards!



Hmm.. ik zuchtte diepe vanmorgend toen ik bovenstaande video van Dain Heer bekeek. Suupr inspirerend en zo treffend met wat ik de laatste maanden ervaar aan impulsen. 

Sinds september word ik een energie gewaar om mensen uit te nodigen voor 8 Weken Van Verwondering gebaseerd op aandacht voor de dagelijkse wonderen. Ook De Verwilderde Verwondering is een plek die me al lang riep en ik al weken met de Aarde en haar natuur creëer. Daarover meer later.. c;)

Whoop whoop hoe wordt het nog beter dan dit?
Zo tof om op te merken dat anderen de energie en uitnodiging om mét de Aarde te creëren ook gewaarworden! Dr. Dain Heer zegt:

Many of us have been stuck in “first aid mode” this year - 
trying to deal with the chaos as it gets thrown at us. 

But now, it’s time to get back to creating change for the world. 

To move from coping to hoping and 
actively creating new choices for the future of this beautiful earth. 

Earth Wizards is a movement of people committed 
to creating a better future for our planet. 

What would it take to create healing for our earth? 

There will be daily challenges, calls to action; 
videos, series and films to watch, free live zooms and Facebook lives 
with Dr. Dain and other facilitators.

Tools that you can use to start to 
BE the change you wish you see in the world!

So let’s get started, let’s do this thing,
let us make our home, the beautiful place
that has the capacity to be.

What if you truly you and communing with earth 
with gratitude for the earth and having a joy walking 
on its surface are the gift, the change 
and the possibility this world requires?

Gaat deze creatie Earth Wizards iets voor jou creëren? J/N?


Created and curated by Dr. Dain Heer,
Access Consciousness & Actions for Future.
Designed to inspire you, inspire possibilities
and reconnect you to the energy
of this magic rock we call home.

Voel je je uitgenodigd om samen een andere realiteit met de Aarde te creëren?
Is Access Consciousness onbekend volg dan deze link én ontdek.


Tania Maria c;)


Comments