*Synchroniciteit: mezelf voorrang geven

'Is het omdat ik mezelf voorrang geef, dat alles op z'n plaats valt?'
Met die vraag sloot ik mijn vorig post af. Het inzicht kwam op de fiets naar mijn 3e afspraak vanmiddag toen ik van de bank kwam. Toen het doordrong dat mijn situatie eigenlijk een antwoord is op een verlangen. Alé, de voorloper ervan.
Ergens in mijn hoofd zoefde het idee voorbij dat dit nét is waar ik naar verlang.. Meer tijd voor mezelf in afstemming met mijn goesting & energie. Wie ik zie & wanneer.

Oké liever zonder de stress & angsten. 
Zonder het perfectionisme 

Als ik nu eens meer afstem op 'Mogen' Zijn
Zelf mogen kiezen waar ik met mijn aandacht bezig ben. Waar ik meer plezier van krijg. Meer rust zonder aan voorwaarden te (loeten) voldoen. Ontspanning. Zakken. Aanwezig. Zijn.

Van overleven naar Leven

Leven als een Digital Nomad
Om het met een trendwoord te zeggen. Ruimte om actie te ondernemen vanuit inspiratie. Intuïtie. Op pad gaan, reizen. Hoeft niet ver. Om te landen: in de natuur of koffietent of Den Allee,.. Om zelf te kiezen hoeveel uur ik dagelijks besteed aan mijn inspiraties. Talenten... De vorm is nog open, de energie daarentegen voelbaar!

Mogen Zijn

Mm.. van mezelf vooral
Besef ik. Want de anderen zijn een afspiegeling van mijn innerlijke. En dat gezegd zijnde, heb ik nog een mooi verhaal van synchroniciteit & intuïtie:

Vanmorgend vroeg werd ik 2x gebeld door een Nederlander, telkens verkeerd verbonden. Ik vroeg me meteen af wat hiervan de boodschap was?!

Wake-up call

Kreeg ik door
Dus stond ik op, zette een kop koffie & ging achter mijn laptop zitten om vragen te beantwoorden van mijn arbeidscoaching evaluatie. Met de radio op de achtergrond. Nu mag ik zeggen dat ik omstreeks 7u40 niet te pruimen ben. Das veels te vroeg voor mij.
Op een gegeven moment kondigt de dj aan dat ze een opleiding volgt bij Patricia van Lingen & dat Spiegelen een onderdeel is van de opleiding. Patricia komt aan het woord. Moet je weten dat ik net zelf over spiegelend gedrag had geschreven in mijn evaluatie. Enfin, ik hoor ze een oefening doen met de Co dj & voel de inspiratie groeien!


Vraag: 
Aan wat ergerde je je aan vandaag?
Antwoord: 
Aan een automobilist die vlak achter hem aanreed toen hij een camion aan het inhalen was om 05u 's morgens.

Vraag: 
Wat was het exact waaraan je je ergerde?
Noem één woord. Voelde je je opgejaagd?
Antwoord: 
Ja. Want..

spiegelen..

Vraag:
Jaag jij anderen op?
Jaag jij soms mezelf op?

Hoe doe je DAT?
Bvb. door lijstjes te maken, "moet dit doen of dat"..

Hoe kom je dan over naar anderen toe?

Vraag:
Hoe JAAG jij anderen op?
Hoe JAAG jij jezelf op?

Overloop het scenario.

Vraag:
Hoe kan je stoppen met jezelf op te jagen?

Effect:
Zodra je er iets voor jezelf aan doet..
Word jouw stukje (ergernis) minder..
Dan kan het zijn dat dezelfde situatie niet meer voorkomt of je ergernis is verdwenen.

ZO BIJZONDER!
ZO TREFFEND!

Wake-up call dus..
En die Patricia van Lingen, een Nederlandse, heeft een boek geschreven.. én de bib heeft hét!
Dus.. ben ik er nu mee é weg om dat boek op te halen!


Klik op de afbeelding voor vergroting

Doewie! ;c)
_TM

Comments

  1. Helaas.. te vroeg gejuicht. Het boek is nog niet binnen in de bib. Ik heb wel haar vorige boek "Relateren kun je leren." Laat ik daar eens mee beginnen. ;c) _TM

    ReplyDelete

Post a Comment

Als je een reactie plaatst met je Google account hoef je niet te bewijzen dat je 'geen robot' bent.