CONTRAST: NOW is the time to set things right

Spanning in mijn hart. In mijn lijf & in mijn gedachten. Mijn overtuiging dat ik nog vanalles moet doen, speelt op. Gisterenavond kwam ik thuis en vond ik een brief van een incassobureau in mijn brievenbus. Met als mededeling dat als het te betalen bedrag op 25 oktober niet op de rekening staat, er een deurwaarder aan mijn deur komt met een verhoging van 350 euro. Ik voel de spanning in mijn lijf ter hoogte van mijn hart.

Op weg naar de tandarts vanmorgend liet ik allerlei gedachten & gevoelens toe.
"Ik voel spanning in mijn hart omdat.." en het was vooral het niet weten, het groots aanvoelen van de situatie, het kortdag gevoel, de aankondiging van een deurwaarder met de verhoging van 350 euro die voor druk zorgden. Plus het te betalen bedrag van 3.704, 43 euro.  Onderweg zag ik signalen: "Zoek het niet te ver.. Open.. Absolut Service..." Ok, ik voel de spanning en das ok.
Ik voelde een nieuwe zin opkomen: "Ik open mij voor.." en wat er volgde, waren gevoelens van mogelijkheden, voor altijd stromende overvloed. En ik zag het 'openen' her & der bevestigt in het straatbeeld. Ik zag een open container staan.. én nog één en nog.. En gaandeweg voelde ik me een pak lichter worden.




Het is zo dat ik deze morgend wakker werd met een liedje: 
"Now is the time to set things right. ..  Now is the time to see the light.."
En ik vroeg me af waarvoor het tijd was, het regelen van het factuur? Om het voor eens & altijd te regelen. Maja.. nu ik dit zo type besef ik dat ik er vanuit ga dat ik nog 'iets moet doen'. En als ik The Communion of Light hoor, dan hoef ik niks te doen, hoef ik nergens heen of hoef ik niks te managen. Ik hoef enkel te ervaren hoe het voelt om het al te hebben. Het gevoel dat het klaar is. Afgerond. Finito, salut, auf wiedersnitsel. Althans dat ik wat er nu in me opkomt! En prompt volgt er een diepe zucht! :c) Mmm.. dat héérlijke gevoel van het gemak waarmee alles voor mij wordt geregeld. Ikke blij & de ander blij. Iedereen blij.
Omdat ik vanmorgend behoefte had aan meer, koos ik ad random een opname: Leveraging Money. Mm.. een afstem script over de verandering van 'nodig hebben' naar 'willen hebben'. Van overleving naar overvloed. Ik heb het meermaals beluisterd & voelde de druk in mijn hart verminderen.


Beluister hier de opname.

Ik besef dat het mijn eigen gedachten zijn die me een gevoel van 'vastzitten' bezorgen. Ik ben een nieuw beltegoed verloren. Somewhere, somehow. 'En dus kan ik ni bellen naar het incasso- bureau'. Ahja.. heb ik je al verteld dat niet weet waar mijn ID is? En dat ik gisterenavond merkte dat mijn band plat stond toen ik mijn boeken van de bib wilde binnenbrengen wegens te laat.. 'Het komt precies allemaal samen' is een aanwezige gedachte en tegelijk besef ik dat alles goe is. Ik heb tal van mogelijkheden ter beschikking.

I just need to open up my eyes.. 
Om te zien wat voor me ligt, wat er (al) is. En het niet te ver zoeken.

ALL IS WELL NOW

I am in this right place, at this right time & in this right way.
Everything is happening for me, on my behave & to my benefit.

Something wonderful & something delicious & something amazing is going on here. 

There is nothing I need do, 
there is no place me go, 
there is nothing I need to find or figure out.
This is the right place & this is the right time & this is the right way.

Now.. having notice this, having coming aware of this. I decide for myself, on my behave & to my benefit: WHAT it is that is happening for me? 
And right now for me what is happening that I have an abundance of everything.
-Gebaseerd op The Communion of Light

Comments