Wat je zegt, ben jezelf

Wat accepteer ik nog niet van mezelf, dat als ik dat wel zou accepteren, ik totaal andere ervaringen zou creëren?

- -

Twee weken geleden, kunnen ook drie zijn, reed ik naar een afspraak met mijn GTB begeleidster. Ik reed het rond punt op aan het station en wilde rechts afslaan. Het stond vol met auto's en een bus omdat de spoorovergang dicht was, er reed net een trein voorbij. Ik reed langs de auto's heen tot op een gegeven moment een auto scheef op de baan stond en de afslag dat ik wilde nemen, afsloot. Ik oordeelde over de persoon: "Alé, hoe staat diene nu hier? Kon die nu niet goe staan, recht op de baan?" Ik reed over de oversteekplaats voor voetgangers en sloeg de straat in van de VDAB.

Na de afspraak reed ik door naar De Stuyfplek in de Parkwijk. Zo grappig eigenlijk, kan ik nu zeggen.. kwam ik aan het kruispunt aan de ring en wilde op het knopje drukken zodat het groen werd. Ik keek niet naar waar ik was, ik zag een paal met zo'n knopje en drukte erop. Pas toen ik mezelf oprichtte naar de weg, zag ik dat ik knal voor het zebrapad stond, links ervan was de fietsersoversteekplaats. Op dat moment kwam een fietser aanrijden en koos ik ervoor om scheef te staan, deels voor het zebrapad en deels voor de fietsoversteekplaats. Ik had mijn fiets kunnen oppakken of achteruitrijden om deftig recht voor de oversteekplaats te gaan staan. Ik deed dat niet voor mijn eigen reden.

Heb je 'em?

Meteen toen ik het door had, lachtte ik om mezelf. Nog niet zo lang geleden had ik iets van iemand gevonden, de persoon in de auto die scheef voor de afslag stond. Nu deed ik hetzelfde! Daarom de titel van deze blog:

Alles wat je zegt, ben je zelf.  c:)

Vaak is het zo, dat als ik ergens 'iets' van vind, ik later zelf in een soortgelijke situatie ben met een, voor mij, goeie reden. Hoe bevreemdend, bizar of 'zoiets zou ik nooit doen' ook.

Als je oordeelt, zegt dat iets over jezelf.
Erkenning is de sleutel.

Erkennen dat jij ooit ook zo bent geweest of ooit zult zijn. Dat je altijd een goeie reden hebt om iets te kiezen én een ander dus ook. Wat helpt, is lachen om jezelf. c;) Ook jezelf spiegelen in een situatie helpt je om helderheid te krijgen in de keuzes dat je maakt.


>> Wil je met mij exploreren welke aspecten van jezelf gespiegeld worden in situaties?
Kies een 1 op 1 verhelderend, spiegelend gesprek of kies een Orakel Collage sessie. Wens je meer gemak in jouw transformatie, combineer het dan met een Access Bars pakket van 5. Dat levert gegarandeerd iets op!

--
En jij?
Ben jij bewust van de oordelen dat je kiest over anderen? Heb jij ooit ervaren dat je na een bepaalde tijd krak hetzelfde koos met een voor jouw goeie reden? Zie je de spiegeling erin? Laat het weten in een commentaar hieronder.

Comments