Aarde wat kan ik vandaag aan jou bijdragen?

 

© Tania Maria Vanhoof, 2014
Vanmorgend (zaterdag) bedankte ik de Aarde voor het geschenk dat ze is.
Ik vroeg wat ik vandaag aan haar kon bijdragen én was super dankbaar voor de blauwe lucht en de zon. Eindelijk!
Na
de ochtend facebooklive van Merlijn Wolsink* koos ik mijn favoriet plekje uit op de overloop in de traphal zodat ik in de zon kon zitten met kans op internet. Uren heb ik op die plek genoten met een kop koffie en verse sandwiches van de bakker met goeie boter. Met gemak bekeek ik de ene vlogger na de andere. Zalig!

Ik werd gewaar dat de zon regelmatig verdween achter grijze wolken en veroordeelde mezelf dat ik koos om binnen te zitten in plaats van buiten te zijn in den hof. Eigenlijk was het zo zalig (inmiddels een dons om me heen) dat ik bleef zitten.

'Verwilderde tuin transformeren'

Om half drie belde ik mijn buurman op om te zeggen dat ik het achterste stuk van zijn verwilderde tuin wil transformeren. Hij was ermee akkoord. Direct daarna ben ik naar buiten gegaan met met een riek, snoei- en heggenschaar. Ik heb Netels afgedaan, Bramen van meters ver onder het hoge gras vandaan gehaald, ik heb de haag en bomen gesnoeid, Hulst verwijderd (zonder wortel).

Ik heb gewerkt in de zon en in de (gietende) regen tot het zo schemerde en ik niet meer kon snoeien. Ik heb prachtige bruine paddenstoelen gezien, Elfenbanken op een boomstronk en rode bessen van Hulst. Heb Bramen en Hulst met mijn handen vastgenomen en vele prikkers gevoeld. c;)

'Bovenal heb ik genoten en de plek veranderd'

Ik heb mijn dankbaarheid en aandacht toegevoegd aan de plek. Nu ik erover schrijf, merk ik ontroering op. In de regen en schemering, mijn haar nat en voldaan, liep ik naar huis. Thuis keek ik mijn eigen hof in en merkte het verschil in energie op. Totaal anders, heel bijzonder.

Wat heb ik vandaag bijgedragen aan de Aarde?

Ik had meteen aandacht voor haar.
Ik was kei content voor de blauwe lucht en de zon.
Ik volgde bewust de energie, ben in de zon gaan zitten terwijl ik me liet inspireren.
De energie van dankbaarheid was overvloedig.
Ik volgde mijn impuls en sprak mijn wens uit aangaande de verwilderde hof.
Ik ondernam meteen actie en GENOOT intens.

Thank you Earth for the gift that you are!
;c)

Ohja.. inmiddels zit ik terug op de overloop met een kop koffie, een dikke tui, een fleecedeken én internet.
Hoe wordt het nog beter dan dat?

_
*35 dagen creëren, Access consciousness

Comments