*BOEK: DE ALEPH

Paulo Poelho: De Aleph
Ik lees een boek dat ik al langer heb liggen. De eerste blzn zijn saai. Dan volgt er 
een interessant stuk. Tijdens het lezen, voel ik de link met de aanwezigheid van 
mijn verlangen, om te delen met mensen in het moment zelf.

Mijn waarheid, mijn stem
Zeggen wat ik ervaar in het moment. Wat me aanspreekt & wat niet. Bij een tas koffie; 
een etentje; een treinreis.. Woorden borrelen op & voor ik mijn laptop open heb, 
verdwijnen ze weer. Ik herinner me één zin & begin daarmee.. 
“..van de werkelijkheid die ik me voorstel.” 

Ik voel de strekking nog en tune in op het geheel. 
Dan volgen er vanzelf andere woorden. PRACHTIG!

LATEN ONTSTAAN WAT ZICH AANDIENT

Ik wil delen wat ik te delen heb. In het moment zelf.
Ik ben het podium & heb geen werkkamer nodig. Ik kan gaan & 
staan waar ik wil.

Het is een loslaten..
..van de werkelijkheid die ik me voorstel.

Het is een overgeven aan het moment. Van wat er zich aandient.

Er zijn mensen die super blij zijn als ze me zien. En vertellen 
aan anderen dat ze me kennen, met trots. Er zijn mensen die 
me direct aanspreken om in het moment in een andere 
werkelijkheid terecht te komen.

Ik heb die kracht. die stroomt als vanzelf uit mij.
Ik leef die kracht als ik me eraan overgeef.
Ik bén die kracht, die leven heet.

Ik vraag in het moment zelf..
wat de wederkracht is.
Wat mij voedt. Omarmt. Bevredigt.

Ik ben de Ziel die het leven geeft. heeft.
En altijd zal Zijn.

Ik ben de Verbinding
die me vervoert doorheen tijd & Zijn.

Ik ben Alles van dat.
Altijd Eeuwig. Zijn.

Laten we samenkomen
en energie delen. Gesprekken. Filosofieën.
Waarheden. Plezier. Aanwezigheid.
VERBINDEN.

amen.
_TM

Comments