FEEL: puur geluksmoment & ontroering in den hof

Vanavond na het eten ben ik nog den hof (van mijn moeder) ingegaan. Ik ging de kippen en ganzen nog eten geven. Nam nog wat gerief mee en schraapte her en der nog onkruid weg.

Ik was vanachter in den hof bezig tot ik me ineens bewust werd van een oud bekend gevoel. Ik hoorde een vliegtuig overvliegen, de zon was er en proefde een in de verte aanwezig beginnende najaar. Ik voelde me zo gelukkig & dankbaar. Dat ik daar zo op de zondagavond in den hof bezig was. Met de schup in mijn handen.. Het was een gevoel dat ik eigenlijk ni in woorden kan beschrijven.

De mogelijkheid hebben om überhaupt in den hof bezig te zijn terwijl de meeste mensen al binnen zaten. Zo makkelijk en evident om daar te zijn. Het plezier van te kunnen kiezen waar ik goesting in heb.

Ik voel het wel
ik ben toe aan een eigen plek. Met een eigen hof.

De schemerte begon in te vallen en met een voldaan gevoel ben ik naar het huis gegaan. Waaw.. zo genieten. Zo eenvoudig.

Hoe fijn zou het zijn als ik binnenkort in mijn eigen hof loop?
Hoe fijn zou het zijn om dees fijn gevoel van dankbaarheid nog meer te voelen?
Mm..

Comments