FEEL: this is MY SONG

Soms, beste mensen, is mijn energie versnippert.
Zoals vandaag.

Vanmorgend werd ik wakker door iets dat op mijn agenda stond. Ik had liever ni gehad dat mijn
gsm dat liet weten. Ik had nog liever verder gedroomd. En toch.. ben ik opgestaan en heb ik beslist
om op een uitnodiging van een vriendin in te gaan. Ook al had dat consequenties voor mijnen ochtend.

Ik voelde binnenin dat ik liever thuis wilde blijven. En toch heb ik mij ertoe aangezet om te gaan.
Ge kent het wel blablabla.. verhalen maken die mij overtuigen. "Wie weet wie ontmoet ik vandaag
nog meer? Wie weet wat het nog voor mij in petto heeft? enz.."

Ik keek naar buiten en dat beloofde zomerse weer, was afwezig in mijn realiteit. Grijs. Hm. Ik
verlang zo naar die blauwe lucht en heerlijke warmte van de zon op mijn lijf! Maja..

En toen zag ik een verzoek van een andere vriendin die naar me toe wilde komen.. "Goh ja als ik
nu snel nog wat eet en als zij dan komt, dan kunnen we samen de honden uitlaten. Als zij mij dan
ginder afzet, ben ik nog op tijd." Vlug nog koffie zetten en zien dat alles klaar ligt..

En ik voelde vanbinnen dat dat niet écht was waar ik zin in had, zo snel snel zijn. Ik liet dingen vallen, was gehaast, typte mijn woorden verkeerd, plaatste berichten bij verkeerde personen, was afwezig. En ging verschillende dingen tegelijk doen.

En toen had ik het door.. mijn aandacht is versnippert 

Ik mag mezelf toestaan om langzaam te zijn.
Ik mag hier blijven vandaag. Ik mag relaxen. Ik mag niksdoen. Ik mag voelen wat er is.

Het is van belang dat ik langzaam ben vandaag, met mijn aandacht bij mijzelf EN weten voor wie
ik wat doe. Ik was de keuken aan het oprommelen voor de vriendin die ging komen.. ik ging naar de workshop van de 1e vriendin omdat zij mij iets wilde laten zien..

En toen zag ik een nieuw bericht staan van de 2e vriendin: dat ze voelde dat het toch ni zo goed
ging met haar. Dat ze liever thuisbleef en cocoonen.. Dat ze een verkeerde inschatting had gemaakt.

En toen ik dat las hoorde ik Brandi Carlile zingen.. "This is my song".



Ik keek naar buiten en zag 2 duiven door de tuin lopen. En voelde "JA ik wil hier blijven vandaag.
I want to catch up with my energy." Die ene duif liep achter de andere aan, bijna samen. En ik
zag het als een metafoor van mijn versnipperd gevoel.

Dus heb ik de 1e vriendin laten weten wat ik al wist. Dat ik hier ging blijven bij mijzelf. Dat ik
een verkeerde inschatting had gemaakt. Dat ik het langzaam aan wil doen. En dat voelde goe en
nog steeds.. ik hoef nergens heen vandaag.

En ik bedankte de 2e vriendin voor haar oprecht goe zorgen voor zichzelf. En hoe dat ze me duidelijk maakte wat ook voor mij belangrijk was. Hier blijven.

En zo mag ik zacht zijn voor mezelf vandaag. Aandachtig voor wat ik wil en daar écht aandacht aan geven. Kiezen voor wat beter voelt. En mijn eigen blablabla laten waar het is. Op een andere frequentie.

Your not in my dreams anymore..




Deze woorden en soothing klanken hoor ik nu.. en ik weet dat het goed is zo.


Comments