KLANKEN..

" Per keer ik een hint opmerk, ik een vraag stel, krijg ik informatie aangereikt. Dominostukjes vallen tegelijkertijd en stoten weer andere opstellingen aan. Velden informatie. Het één wisselt het andere af. Alles in beweging en trekt mijn aandacht. "

Met deze woorden sloot ik mijn laatste blogpost af een tijd geleden. Bovenstaande woorden zijn nog steeds van toepassing al verandert het landschap van transformatie zo af en toe. Ik ga nog steeds doorheen intense en oncomfortabele en ook vervullende stukken. De overgang van leven in controle naar leven in overgave is nog steeds gaande en toont me exact waar en wat ik mag loslaten om een leven in (meer) synchroniciteit te leven. Graag wil ik volgende post delen dat gisteren uit mijn vingers vloeide.


Klanken beroeren mijn ziel, mijn binnenste.. piano hemels.. ik zit in de zon aan een tafelke op mijn terras met de wind die met mijn haren speelt en langs mijn wang streelt. Vogelkes op de achtergrond die hun klanken met me delen en op de achtergrond net iets verder het ruisen van de auto’s op de ringlaan. Ik adem en ruik de geur van mijn huid waarop de zon haar stralen laat rusten.. hemels.. en ik kijk op en zie het groen in mijn tuin in verschillende vormen me begroeten én ik hoor een vliegtuig in de lucht. hmmm zucht.. zo iets simpels als dit kan mijn hart beroeren, vervullen van dankbaarheid, vervuld van zijn, aanwezig

in het moment

 
ik heb een blad vol schrijfsels op tafel liggen, notities over de vacture waarin ik geïnteresseerd ben, een vorm die stilaan getoond wordt en ik ben dankbaar en word er stil van. 
 
ontroering
 
ik merk mijn lijf op die signalen geeft, plekjes die worden aangeraakt als ik in vervulling ben. ik ruik de geur van parfum op een trui dat ik kreeg. dichtbij. diegene van de trui vertelde me onlangs dat alles in het positieve voor hem aan het veranderen is én ik dacht dat vanmiddag ook nog.. dat ik écht toe ben aan iets nieuws, een vervolg eigenlijk op wat in gang gezet is zoveel maanden geleden en keer op keer een nieuwe laag aan toegevoegd wordt.. maar enfin, de job dus..
 
vernieuwing
 
ik ben klaar om mezelf te presenteren en samen te werken met diverse nieuwe mensen en mogelijks ook bekenden op een totaal andere manier. Professioneel hoor ik mezelf dan zeggen en ik vind daar nog iets van want hoeveel heb ik de laatste jaren eigenlijk genetwerkt? Hoeveel nieuwe mensen heb ik ontmoet omdat ik mezelf een beter leven toewenste? Hoeveel organisaties heb ik vrijwillig opgezocht en aangesproken om mijn sociale omstandigheid te ondersteunen? Om dan nu in de mogelijkheid te komen om vanaf de ‘professionele’ kant mensen te mogen ondersteunen, bevragen en ontmoeten en te verbinden.. Mmm.. ik ben ontroerd.. tranen.. WIE HAD DAT DIT GEDACHT?
 
vermeerdering
 
dat woord wilde geschreven worden en ik weet begot niet waarom ;c) meerdere, meer, meer mezelf zijn en om eindelijk nog eens na jaren een andere weg ingeslaan te zijn, weer eens uit te kijken naar een andere omgeving waarin ik kan bijdragen op mijn manier. Om organisaties en overheidsinstellingen vanuit de collega kant te mogen begroeten in plaats vanuit de klant, deelnemer, client positie. Man! Dat voelt heel bijzonder! Diepe zucht.. ja joh, hoe zou dat zijn? Vermeerdering, meerdere.. meer nog voorbij aan, een bladzijde die wordt omgeslagen.
 
en ik
kom thuis
 
Ik mag daar deel van uitmaken, IK. Omdat ik zover ben om mezelf te presenteren, om mezelf in de kijker te zetten, op een podium, in de boekskes, voor de camera, in’t zicht.
Alweer ontroering.. en alles gebeurd met een reden en ik zie dat, erken dat, verken dat.. want zeg nu zelf.. het landschap van het leven kan zo verschillend zijn, zo wijzigen, dan zo en dan ineens anders omdat.. de omstandigeheden veranderen. Andere mensen in de omgeving, andere raakvlakken, andere gezichtspunten, reflecties, percepties, ontmoetingen..
 
ontmoeten
 
.. een glimlach ontstaat aan mijn lippen, ja, je werpt een cent in het water en de rimpels raken iets aan en zetten iets in beweging, een kikkerconcert, vogelklanken, een geur, een dans, een omhelzing, een dankbaar aankijken in elkaars ogen, een nieuw begin
 
een nieuw begin
 
iets anders dan anders zonder goed te weten hoe en toch al gewaar worden in welke richting ik geduwd wordt, zachtjes.. ga maar.. doe maar.. ge kunt het. ge zult zien dat het iets voor u is ook al zijde der nog ni, wacht maar tot je er voor staat, dan komt alles vanzelf uit je vingers, uit je hart, uit je wezen uit je goddelijke vonk! die zal overslaan en anderen beroeren, verroeren, beloeren misschien :c) 
 
ik ben er aan toe
ik heb gewacht
ik heb gespiegeld
ik heb gekozen
keer op keer
op keer
op keer
nieuwe wegen ingeslaan
durven voorbij gaan
met vallen en terugtrekken
met uitreiken en intrekken
met verbinden en ontmoeten
met vervullen en begroeten
met verrassen en handen in elkaar slaan
met een ogen blik die kruiste
met een lach en met een traan
met opnieuw beginnen
mezelf beminnen
het leven danken
en sjansen op de muziek van het leven
 
van mijn leven
 
voor alles een tijd
voor alles een ruimte
voor alles een erkenning van moment tot moment van onze eigen goddelijke grootsheid 
 
en ik
 
ik ben zoo dankbaar voor het leven en haar flowingen, voor de gegeven kansen, de ontvangen chansen, groeien van binnenuit naar buiten toe om het weerspiegeld te zien, de grootsheid, de erkenning van mij zoals ik eigenlijk ben voorbij aan oordeel.

;c) nieuwe glimlach

ik zie mezelf al
daar op de plek
mijn plek vinden te midden van anderen
verbinding maken
overeenkomsten hebben
zoekend naar wegen
en vanzelf met oplossingen komen
een waardering vinden
een bijdrage (mogen) zijn
 
opnieuw een glimlach ;c)
 
ja joh!
hoe wordt het nog beter dan dat?
wat is er nog meer mogelijk?

hoe vervullend, verrijkend, overvloedig, dankbaar, verrukkelijk, verruimend, zorgzaam, erend, intiem, ..
 
What would it take to be, have, choose and prioritize the 5 elements of intimacy with me with total ease? Honour, Allowance, Vulnerability, Trust, Gratitude
 
What will it take for me to access the fortune of my life by getting intimate with me?
 
 
_TM 21 april 2023 17:01

Comments