Stramheid in nek en schouderbladen.. eigenwaardeconflict

Note: wat kan mijn gewaarzijn van de zinvolle biologische speciaalprogramma's van mijn lichaam
aan jouw lichaamsbewustzijn bijdragen? Hoe kan het bijdragen aan meer plezier en gemak met
uw lichaam?

_ _

Zoals ik al schreef op het einde van mijn vorige blog, merkte ik deze week iets op in mijn nek en schouders. De avond van de tevoren was het er ook, toen had ik geen erg in de boodschap. Na mijn ervaring met het e-mail programma dat ineens afsloot en niet wilde herstarten, begon het te dagen..

Door sterk en duidelijk voor mezelf te kiezen in welke situatie, hoe pittig en oncomfortabel ook, kwam
er ontspanning in een eerder ervaren eigenwaardeconflict. Deze week maakte ik komaf met mijn on-bereidheid om aan te geven wat ik niet plezant vindt of waar ik voor kies. Zeker als dit een teleurstelling bij de ander creëert. Het verantwoordelijk zijn voor andermans teleurstelling vind ik te intens en oncomfortabel

Door wél te kiezen voor de ontvangst van teleurstelling en de oncomfort, werden de stramheid in mijn
nek en schouderbladen ineens heldere boodschappers! Eigenwaardeconflicten presenteren zich in de spieren, botten en pezen. Op het moment dat ik me dit herinnerde, schakelde ik over naar de bewondering van mijn lijf, ik merkte een zachtheid op. Iemand vroeg wat mijn nekspieren aan het doen waren. Waar ze mee bezig waren. 


"Ze houden me eigenlijk recht, bieden ondersteuning. Ik ben er nu bewust van."
MAGISCH!!

Direct zocht ik de biologische functie op in het e-boek Zielsoorzaken van ziekte van Björn Eybl.

Klik op de foto voor vergroting.

Klik op de foto voor vergroting
  
"Botten en gewrichten geven de structuur en stevigheid aan het lichaam.
De voornaamste conflictinhoud is het eigenwaardeconflict. Voor elk deel van het bewegingsapparaat is
er echter een bepaalde nuance. Ook voor de Ziel is het Zelfvertrouwen het structuur vormende, dragende element.
In het lichaam stemt het bewegingsapparaat overeen met het zelfvertrouwen.

Ernstige of zware eigenwaardeconflicten manifesteren zich in het bot: het meest harde weefsel.
Lichtere eigenwaardeconflicten komen tot uiting in de zachtere structuren zoals kraakbeen en banden.
Wanneer er spieren en pezen bij betrokken zijn, heeft het eigenwaardeconflict meer te maken met beweging. ... 

Deze eigenwaarde- speciaalprogramma's worden ook door niet-dramatische, sluipende, knagende ervaringen opgestart." p. 284.

Klik op de foto voor de vergroting

Hoe treffend dus!

Hoe het één dus met het ander te maken kan hebben. Zeer dankbaar voor mijn bereidwilligheid om de kennis en de inzichten in de zinvolle speciaalprogramma's van mijn lichaam te leren kennen! 

Zo blijkt weer.. mijn perceptie én standpunten creëren mijn realiteit.

Kies ik voor mijzelf?
Kies ik voor mijn structuur en stevigheid?

_ _
Bron illustraties en quote: Zielsoorzaken van ziekte. Naar de 5 biologische natuurwetten, ontdekt door Dr. med. Mag. theol. Ryke Geerd Hamer - Björn Eybl 

Comments

  1. Oh ja, nog een belangrijk detail.. Kort na mijn erkenning van de functie van de stramheid van mijn nek en schouderbladen, was het weg! Hoppa, gone with the wind.

    En dat beste lezers, wil ik jullie graag meegeven. In plaats van in de verkeerheid te gaan van je lichaam of van jezelf, in plaats van vragen te stellen hoe je er zo snel mogelijk vanaf kunt geraken.. kan je ook kiezen voor iets anders.

    Ik wens van harte dat mijn ervaringen een bijdrage zijn aan meer gewaarzijn van je eigen lichaamsveranderingen én je eigen standpunten over jezelf en anderen.

    Wil je meer lezen en weten over de bio-logische functies, ga dan naar mijn Inspiratiepagina in de menubalk.

    ReplyDelete

Post a Comment

Als je een reactie plaatst met je Google account hoef je niet te bewijzen dat je 'geen robot' bent.