* DEPRESSIE/BURN-OUT : WAT GEEFT MIJ (GEEN) ENERGIE? *

Wat past bij mij & wat niet?
Daar gaat mijn transitie over. Mijn depressie/burn-out is the next logical step. Omdat ik zo nog meer - met mijn neus op de feiten - ervaar wat mij energie geeft & wat niet.

Het is een kans om het anders te zien
Daar waar ik makkelijk mezelf zie als 'falen'. Onvoldoende zelfzorg toepas. Kan ik tegelijkertijd zien dat het eigenlijk een waar kado is. Eén van dien aard om mij een helpende hand toe te steken. En het is aan mij om die hand aan te nemen. Om de kracht ervan toe te laten & te voelen.
Moge het dan in een andere vorm zijn dan oorspronkelijk gewenst. Toch is deze periode the place-to-be voor mij. Om nog meer JustBeing Me te zijn & worden.

Zo heb ik de afgelopen dagen gevoeld wat mij voed
Donderdagavond zat ik op een bank aan de bushalte in Tilburg. De bus had serieuze vertraging. En het was super warm! Ik voelde me ongemakkelijk & had super dorst. Ik had geen drinken meer, die vertraging had ik niet ingecalculeerd.
Terwijl ik daar zat raakte ik aan de praat met de dame naast mij. Ik vertelde haar over mijn trip die langer duurde & over mijn mijn dorst.
Reikte ze me spontaan een mandarinneke aan! Mmm.. mmm.. nog nooit heeft er één zo héérlijk gesmaakt! Ze schilde ze een groene appel waarvan ik nog 2 stukken bovenop kreeg.

AWEL beste mensen, die geste. Spontaan. Oprecht gedeeld.

Daar stroom ik van!

Vrijdagmiddag was ik in den Aldi in Kasterlee op zoek naar druivensuiker om mezelf een oppepper te geven. Ik was flauw van de warmte, kon er ni tegen. En had een energiedrank genomen & mocht van een verkoopster dat gelijk opdrinken.

AWEL zo spontaan, die geste.  Zo zorgzaam!

Daar stroom ik van!

En dan diene meneer in dezelfde Aldi die mij voorliet gaan omdat zijn kar volzat & ik slechts één (leeg) blikje had.

AWEL zo spontaan, die geste. Aandacht!

Daar stroom ik van!

En een vriendin die ik al lang ni gezien had, stond in de Carrefour in Turnhout ineens voor mijn neus. Om dan een fijn gesprek te hebben met haar & haar kids.

AWEL, die moeite doen. Bewust!

Daar stroom ik van!

Tevens kom ik er ook achter wat mijn energie doet zakken
Vandaag gebruikte ik een reinigende handgel. Direct voelde ik aan mijn vingers dat het niet snor zat. En prompt ervoer ik een pijn in mijn nek ter hoogte van mijn schedel. Toen ik bewust de link legde, waste ik direct mijn handen en smeerde ze in met een fijne geur. De pijn verdween.

AWEL, hoe bijzonder dat mijn lijf direct aangeeft wat niet ok is.

Die transitie waar ik in zit, leid mij naar de weg van zelfliefde: 
" (..) Het is belangrijk om voor jezelf nu uit te maken wat je een goed gevoel geeft en wat bij jou past en wat niet. Wanneer je leert terug dichter bij jezelf te gaan leven, zal dat automatisch zijn impact hebben om relaties. Handelen vanuit liefde naar jouzelf. En als ik leer om dichter bij jezelf te gaan leven, zal dat automatisch zijn impact hebben op relaties. Relaties zullen veel meer aanvullend & voedend worden.

Lees ik in post over de bloedmaan op 27/7 in de nieuwsbrief van Isabelle Lambrecht.

Enzo dus.. leer ik mijn eigen handleiding nog meer kennen. En blijft het een kwestie van aanvaarden. Blijven voelen wat beter voelt in het moment.

Comments