Op de vooravond van mijn 50ste verjaardag..

Ineens komt er energetisch zoveel langs..

Ik ben alleen in huis en merk de energie van mijn vader op die in 2005 naar de overkant ging. Morgen zou hij samen met mij verjaren, hij 80 jaar en ik 50 jaar. En ik zie nog zo de foto voor mij van de tijd dat hij 50 werd en ik 20, samen een mes vasthoudend van de taart dat werd aangesneden.

En nu is het mijn beurt om 50 te worden, wel zo bijzonder en de tranen zijn er.. Ik word zoveel gewaar ineens, van hem en van mijn leven dat toch wel in een transformatie zit. Ik heb erom gevraagd. Ik wil andere keuzes maken aangaande geld, mijn onderneming én de afleiders dat ik kies, om de potentie dat ik ben, klein te houden, zodat het allemaal overzichtelijk blijft.

Overzichtelijk en toch beperkt, herken je dat?

Je weet dat het anders kan, dat je het anders wilt, je ziet het al voor je. Om daar te geraken, mag je andere keuzes maken. Zichtbaar(der) zijn, jezelf toelaten (hoe onwennig dat is). Kiezen voor datgene wat je geweigerd hebt om te zijn. Zonder dat kom je niet waar je wilt zijn. Hoe is het om zonder oude referentiepunten je toekomst te creëren, om jezelf compleet nieuw uit te vinden?

Ik kies sinds 4 maanden bewust om uit copingmechanismen te stappen en kom frontaal in situaties dat dat weerspiegelen. De afgelopen 6 maanden heb ik veel gewaarzijn uitgenodigd en ik ben nog niet gewend aan de hoeveelheid energie en informatie dat ik gewaarword. Mijn potentie van gewaarzijn is groter dan het behappen ervan.

Mijn fundering onder mij is aan het wegsmelten..

Dat is oncomfortabel en pittig op momenten én ik blijf de mensen, de ervaringen, de evenementen, de plaatsen en de dingen uitnodigen die een bijdrage zijn aan de toekomst dat ik kies.
Ik heb lang een oordeel gehad op het idee om een job te kiezen voor de zekerheid. Ik zag dat als een omgekeerde wereld en heb de afgelopen jaren alles ervaren om te komen waar ik nu sta, zonder zekerheid op inkomsten of zekerheid om toe te komen. Wat het me zeker heeft gebracht, is leren om creatief te zijn en om mogelijkheden te creëren voorbij aan geld.

Sinds februari word ik gewaar dat een deeltijdse job een mega bijdrage is tot de verandering waar ik om vraag. Ik merk al gevoelsensaties op van terug aan het werk te zijn voor anderen. Best interessant. Ik nodig dan ook de mensen en plaatsen uit waar ik aan kan bijdragen op een vrolijke, hartelijke, vervullende, rijkelijke en overvloedige manier met oog voor bewustzijn, out-of-the-box mogelijkheden en way beyond..

Enfin, op de vooravond dus..

Ik word gewaar dat ik in stilte met mezelf deze energetische ruimte nodig heb om achter me te laten wat is geweest en me heeft gebracht waar ik nu ben. Wie ik nu ben.

Een danken voor en openstellen voor wat nog in het verschiet ligt. En ik dank mijn ouders voor het wonder dat zij op aarde brachten en mij het leven schonken. Ik ben jullie zoo dankbaar! Ook de spiegels en oncomfortabele, pittige momenten. Ik zie meer en meer wat jullie me spiegelden én nu ook nog mijn moeder.

Ik dank al mijn geliefden die me tot op deze plek gebracht hebben, elks op hun eigen manier van zijn.

Tania Maria

Comments