Ik wil meer..

 Note: wat dragen mijn geldvragen aan jou bij, meer dan je ooit voor mogelijk hield? 

_ _

Geld het is opnieuw aan de orde

Een tijd geleden zag ik iemand een briefje van 20 euro pakken uit een portefeuille vol met briefkes geld én dat had een impact op mij. Het zette het één en ander aan afleiders in gang wat resulteerde in een gemis. Daar waar ik altijd uitga van mogelijkheden in plaats van geld alleen, werd mijn onzekerheid en schuldgevoel en oordeel naar mezelf toch even aangeraakt. 

Ja want.. 'ik heb dat niet'

Wat op zich een interessante keuze is want als ik mijn geld van de bank haal, heb ik wel een portefeuille vol. Dus waarom toch kiezen voor contractie en mezelf onderuit halen?

Omdat ik wil voldoen aan een bepaalde levensstijl, wat eigenlijk niks voor mij is, toch niet de standaard manier van leven. Ik kies anders en mag mezelf daarin nog meer gaan zien en erkennen

Dus ja interessant.. kom ik nog meer in situaties terecht waarin 'veel geld' wel makkelijk is. Want had ik veel geld op mijn rekening staan én wat is veel geld, dan zou ik zomaar grond kunnen aankopen of de gevel van het huis dat ik bewoon, renoveren of iemand geld geven om een grond aan te kopen of zomaar ergens op den wilden bot naartoe gaan en het ervan nemen..

Kende dat of heb ik dat alleen?

Geld the all mighty

.. en dus kwam ik 'nog' eens uit bij dat heerlijke idee om 'veel geld' te hebben in de maand, om altijd 'veel geld' op zak te hebben, om altijd 'veel geld' te kunnen spenderen.. En kwam ik uit op de vraag:

Wie of wat dragen bij aan het hebben van veel geld? 

Maja meiske.. wat is veel geld? Hoeveel wil je dan? Euh ja .. ik wil graag.. euh.. Awel sè, ik wil elke week graag 500 euro op zak hebben. Gewoon op zak hebben elke week weer mogelijkheden hebben. Dus dat is dan 4X 500 euro dus zekers 2000 euro in de maand. Oké, interessant.. ja mm.. dat is wel lekker ja.

Wat mag ik daarvoor doen dan om dat te bekomen?

Ahja.. daar begint het al 'wat mag ik ervoor doen'? Wat kan ik in gang zetten om..? Ik nodig alles uit dat daaraan een bijdrage kan zijn. .. Op zulke momenten is het beeld van 500 euro aan briefkes in een portefeuille heel aanlokkelijk. Ooh en aah..! De vragen dat ik mijzelf en mijn lijf stelde, waren duidelijk: Oké show me the money. 

Can I have the money, now please?

En hoppa.. de dag erna vroeg mijn zus of ik nog iets met logo's doe? Want ze kent iemand die nu haar aanbod heeft uitgebreid en daarom wilt ze nieuwe naamkaartjes. De dag daarna kreeg ik een gift van 50 euro van iemand voor mijn vrijblijvend werk in haar tuin. Hoppa 'we' zijn vertrokken én komt ook het inzicht dat ik andere keuzes mag maken om te komen waar ik wil zijn.  

Ik wil duidelijk 800 euro aan giften ontvangen per maand en 1200 euro op andere wijze: 

Zit daar een commitment bij per week bij iemand anders
Zitten er bijdragen bij op afspraak? (zelf mijn waarde bepalen) 
Hoe ga ik dan te werk? 
Ben ik bereid mijn waarde te bepalen ongeacht wat? 
Ben ik bereid om schaamteloos de meesteres en de leider te zijn om het geld te creëren dat ik kies?

Ennezo.. besef ik dat iets 

Wensen is één ding is, iets creëren en dus 'anders' kiezen een ander. 

Ben ik er klaar voor? .. mm.. 


Comments