*TUSSEN HEMEL & AARDE: heerlijk om mezelf te laten meevoeren

Een dag waarin ik van het ene opga in het andere
Een dag vol ontmoetingen met verschillende facetten van mezelf. 

*Pijn in mijn hart & maag:
oplettend aanwezig zijn, afvragend wat er scheelt. Opmerkend dat ik me laat afleiden naar 
andere gedachten om de pijn niet te hoeven voelen. Om dan terug mijn aandacht naar 
de spanning te brengen. “Wat scheelt er?” Ik ben bang blijkbaar. Bang voor het oordeel 
van een ander.. mm.. ja.

*En dan volgt een andere impuls: 
pak ik een heerlijk boekje ter hand om in te lezen. Ik drijf weg in een wereld van magie, 
liefde & kameraadschap. Ik voel mijn hart zacht worden. En lees gretig door. 
Heerlijk geschreven.

Een boekje dat ik op de laatste minuut voor sluitingstijd van de bib zag. 
Ik werd ertoe aangetrokken. Zo mooi gepresenteerd. Na enkele woorden gelezen te hebben, 
wist ik: “dit gaat mee!”.

Dankbaar!
Voor deze heerlijke ontmoeting. Voor die heerlijke momenten van wegdromen, beleven.. 
Mm..

*Ik maak me klaar voor de dag:
geef mijn lijf heerlijk aandacht. Kies mijn kleren.. mijn jeans trekt me & dus wordt het die!

*Ondertussen roer ik af & toe in de havermoutenpap die pruttelt: 
neem ik 2 oude appels verschrompeld & klaar voor gebruik. De beste stukjes snij ik eruit. 
En dank de appels.. voor de mogelijkheid dat ik ze in de pap kan doen. Mijn koffie is al 
ingeschonken met wat warme melk.

*En dan voel ik de impuls om in gedachten mijn lief gade te slaan:
hij ginders, ik hier. Ik beleef het als echt, hier & nu. En vertel het hem in een sms.

*Ik ruim ik mijn living wat op.. kussens schikken. 
En valt mijn oog weer op het boekje: De boom van Anna.

*Katie Melua zingt op de achtergrond: 
haar zachte stem vermengt zich met alles wat er is. Prachtige cd In Winter featuring 
Gori Women’s choir. Prachtige stemmen vervoeren me..

*En als ik plaatsneem aan tafel, bedank ik alles & iedereen:
dieren, energieën die ertoe bijgedragen hebben dat ik het hier zo kan opeten.

Tussen hemel & aarde vertoef ik.

Een prachtig (t)huis, Katie Melua, In WInter featuring Gori Women’s choir; Julie Salamon - 
De boom van Anna, een kerstvertelling - Jill Weber’s illustraties; oorpijn, vermoeidheid; 
Spar- & rode takken, denappels, Ceder; havermout met goudrenet; koffie; kerstinspiratie uit 
Seasons magazine, 2013..

*Ik volg de impuls om hierover te schrijven:
dus klap ik mijn laptop open en creëer ik deze post. ;c)


Tussen hemel & aarde ik laat me graag verassen.
Meenemen door mijn flow.


Ik ben zo dankbaar voor deze werkelijkheid.
Zo heb ik het het liefst. Een mengelmoes. Vanalles door elkaar. Van het ene moment 
naar het andere. Met ruimte voor zulke ontmoetingen, momenten van wegzinken, dromen, 
voelen.. ervaren. Ideeën die opborrelen, direct uitproberen, iets laten liggen om na een tijdje 
weer op te pakken.

Mij laten meevoeren..
Ik ben oprecht tevreden & dankbaar met mezelf

. . . .
links_

- boekje Julie Salamon: De boom van Anna, een kerstvertelling - Jill Weber: illustraties;
- cd Katie Melua In Winter, featuring Gori Women’s choir
- magazine Seasons magazine, 2013

Comments