FEEL: benoemen, verwoorden van het pure leven

Het mag gezegd zijn.. er is vanalles gaande, bekanst een jaar geleden maakte ik contact met het vervullende gevoel van welkom zijn. Van overvloedige gastvrijheid. En vanaf toen is alles gaan rollen kwestie van mijn basisgevoel van Zijn in vrijheid.

Hoe fijn zou het zijn als ik ni hoef om te kijken naar terugkerende rekeningen?

Hoe fijn zou het zijn als ik daardoor zoveel ruimte krijg om te doen waar ik zin in heb. Om te doen wat beter voelt in het moment. Om #Allerhande te delen op mijn authentieke manier.

JustBeing Me
Klik voor vergroting

En de afgelopen maanden is dees gevoel gekristaliseerd in de fysieke vorm. Er hebben zich belangrijke verschuivingen voorgedaan & verschuivingen blijven plaatsvinden. Hm.. zoals de manifestatie van de betaling van mijn huur bvb. Man man, wat een opluchting was me da. Het geeft enorm veel rust & vrijheid om ni meer bezig te zijn hoe ik dat regel. Maja.. de vorm paste nog ni helemaal. Er miste nog iets.. totale vrijheid. De huidige vorm houdt op te bestaan op 31/12 en eerlijk gezegd, is er nog geen andere fysieke vorm voor in de plaats.

Ja, ik voel hoe ik toe ben aan een eigen stek. Een plek die ik de 'mijne' kan noemen. Een plek met veel groen, rondom het huis, prachtige leefkeuken met heerlijke materialen waar ik ooh zo blij van word! Een huis dat er voor mij is. Waar ik kan thuiskomen, thuiszijn & waarvan ik elke keer opnieuw kan vertrekken naar andere oorden.

Zoals dees.

Een plek die ik mag bewonen & waarvoor ik niks in de plaats hoef te stellen. Geen uitpluizen van contacten, contracten, geldinkomsten.. Gewoon een plek geschonken vanuit het hart, voor mijn inzet vanuit mijn hart. Ik heb super véél kwaliteiten om te delen én ja ik kan daar geld voor vragen, een zaak voor oprichten, een Btw nummer voor aanvragen en so on.. Been there, done that.

Ik wil het ZO

Dus stem ik af op 'the having'. Voel ik hoe het is als ik aan de voordeur sta, met de knop in mijn hand. Zie ik mijn eigen draadkunstwerk (academie) aan de muur hangen als ik binnenkom. Zie ik mijn schoenen op de zwarte tegels als ik ze uitdoe. Voel ik de warmte doorheen mijn wollen sokken als ik naar de keuken loop. Mm.. zo'n hemelse zalige plek to be. Ik neem een glas en schenk me water in. Heerlijk water uit Ijsland. Wat ben ik toch een bofkont! Wa ben ik toch serieus met mijn gat in de boter gevallen! Amai mijne frak! Mm..

Ik kijk goedkeurend mijn leefkeuken rond, hier ben ik graag. Ik hang graag aan het keukeneiland. Zie die mooie bloemekes in die prachtige glazen vaas! Mm.. het was Carolina die me inspireerde om me te abonneren op Bloomon. Ene keer per maand ontvang ik een prachtig groot boeket bloemen van uiteenlopende stijl. Ja.. het voegt écht iets toe!

En dan het zalige idee dat al het water in huis ontkalkt is! Wow wow wow zo zacht, zo anders van smaak. Geen kalk meer aan de kranen, aan de doucheknop..
En dan die prachtige porseleinen afwasbak, 2 zelfs! En een Quooker! whoohoo! Zo makkelelijk sèg mm.. efkes een mok onder de kraan, theezakske erin & hopla! Mm.. efkes kokend water voor de soep die pruttelt op het vuur. Zo makkelijk! Zo'n luxe.. 

Wete, ik kook zo graag & het liefst op een gasvuur. Da heeft iets & zéker da van mij! Het zien van die gaspitten doet iets met mij. Authentiek. Mm.. en diene oven.. sinds ik hier woon, maak ik veel meer ovenschotels klaar: witloof in hesprollekes met kaassaus & puree onder de grill, mmm.. lasagne of vers gemaakte pizza. En oh ja, ik volg een cursus bakken, man man wat kan ik zelf heerlijk frans brood bakken ;c) al zeg ik het zelf! Zo met die krokante korst, wete wel? Ooh zo zalig dat ik eindelijk de keuze maakte om hiermee aan de slag te gaan. Ik ben nu ook een pak contenter met dat kookboek van diene franse bakker! En dan die verse pistolés op de zondag jaja.. dan riekt die keuken helemaal naar vers gebakken brood. Das lekker zè!

Hmm.. zucht.. ohja, de veranda, das ook zo'n aanwinst. Mijn moeder heeft dat ook & das zalig om in te zitten als het buiten kouder is. In het najaar & voorjaar.. als die zon erop zit, wordt dat lekker warm! En een prachtige plek voor al mijn planten, ge kunt ni geloven hoe blij ik ben nu dat die zoveel licht & ruimte hebben! Mijn Hortensia heb ik buiten gezet. Mijne Lavendel ook. En mijne druivelaar heeft een schoon plekse gekregen aan/in de serre waar diene helemaal tot zijn recht komt! Enfin, terug naar de veranda.. mijn Trompet plant vindt het hier heerlijk! Prachtige bloemen dat diene voortbrengt. Mijne Avocado plant heeft het ook naar zijn zin. En de Esdoorn, De haagbeuk & Beuk & Denneboompkes & Berk heb ik nog binnenstaan, kwenie, het heeft toch nog altijd iets als ik ze zo in pot zie staan. 

Mijn lievelingskeuken
Bron: De Boer & Partners

En dan de living met haardvuur. Da heeft toch iets, da knetteren van het hout, de geur als ge diene aanmaakt.. En dan dienen zetel! Ja watte, ik zag het helemaal voor mij, geïnspireerd door de zetel van Tina. Zo diep waar ge makkelijk op kunt slapen. Lekker veel kussens in stof & een plaid dat ik zelf heb gebreid. Hm.. ik vinda gewoon zalig om dan in diene zetel te zitten met mijn benen derop voor den haard en dan lekker niksen. Of staren naar die mooie vormen van het vuur. Als het dan stil is in huis en gedempt licht van enkele kaarsen & den haard ja.. dan voel ik zoveel dankbaarheid. Voor de immense mogelijkheden altijd ter beschikking. Voor alles dat er is. En voor iedereen die daar aan toe heeft bijgedragen dat het er is. Liefde stroomt dan. En soms hoor ik de vogels buiten, de Kauwen die samenvliegen, een Kraai, een Merel.. Meer hoeft da ni te zijn. Of ja een vliegtuig in de lucht.. hét zondagsgevoel voor mij. Een anker, een match. ❤︎ En dan leg ik me neer om gewoon in slaap te vallen. Omdat het the next logical step is to take.. omdat het zo fijn is om te soezen.. En dan voel ik de zachte stof tegen mijn huid aan. Een koestering..

Ja én ik kan gewoon op mijn sokken door het huis lopen dankzij de vloerverwarming. Da is echte luxe voor mij! Ik loop altijd op mijn sokken of op blote voeten. Dan voel ik het beter ofzo..

En dan de douche! Via de living ga ik naar de hal, den trap op naar de eerste verdieping. Awel da is gewoon zalig sè, een badkamer zo dicht aan de slaapkamer. En dan nog één met veel plek om met z'n 2 onder de douche te staan! Ja.. dat is zoo plezant. Geen gedoe om efkes onder die straal water staan,  af te wisselen en ondertussen kou te krijgen terwijl lief lief heerlijk geniet van het water of andersom. Dees is écht dé max! En ik voel hoe zacht het water aanvoelt, hoe mijn huid erop reageert. 

Ja, ik zei het al hé, ik ben met mijn gat in de boter gevallen!

En dan dienen dressing op tapiplain, lekker zacht onder de voeten. Zo opgeruimd ook & met heerlijk daglicht & een grote spiegel om mezelf in te zien. Wat een opluchting was da, om eindellijk mijn kleren de juiste ruimte te geven. Zo plezant om mijn broeken netjes opgehangen te zien, mijn rokskes, kleedskes, bloezes, jassen.. Om mijn truien alle ruimte te geven, mijn t-shirts.. en dan zo handige schuiven voor sokken, ondergoed, .. Plus nog plek voor mijn beddegoed. Ja ordelijk & netjes!

Mijn dressing
Bron: De Boer & Partners

Awel van deze rondleiding heb ik gewoon goesting gekregen om terug naar beneden te gaan & om nog nen houtblok erop te leggen.. naar de keuken te gaan om mezelf een glas rode wijn in te schenken. Ik ga, denk ik, op de zetel zitten & mijne laptop erbij nemen om naar een filmke te kijken  van Hallmark, ik zie er veel tegenwoordig, vooral die in totale kerstsfeer & met Christmas Miracles! mm.. Oftewel doe ik nog een spelleke Majong Connect op Zita oftewel ga ik nog wat spelen met lettertypes voor een logo. Oftewel doe ik nog verder aan een Twitter cover voor Elephant Haven oftewel..

Ik zie wel.. wat voelt beter nu?

Mm.. wat heelrijk om daar nu al contact mee te maken! Ik was er écht al helemaal. Ik voelde me echt voor dienen open haard zitten. Voelde de ontspanning in mijn lijf. De innige dankbaarheid.  

❤︎

Het mag gezegd zijn, ik leef het al. Ik ben er al. En ik verwelkom de mensen die deel uitmaken van de realisatie ervan. Ik deel mijn ervaringen op veel gebied & hoe fijn is het al ik hierdoor in ruil, als beloning, vanuit pure dankbaarheid & gastvrijheid, de ruimte mag innemen die er voor mij is. Om mensen over heel de wereld te ontmoeten. Om mij te verbinden, om uitgenodigd te worden her & der omdat ik ertoe doe. Mijn skills & talenten. De vanzelfsprekendheid van mijne natuur. Wisselend per moment én de vrijheid in te nemen om er te Zijn. Samen & alleen.

Mm.. mocht je de impuls voelen om uit te reiken, doe dat dan graag. Ik ben benieuwd naar alle avonturen die een match zijn met mijn verlangens! En ik sta open voor ruil, middelen & mogelijkheden, financiële giften, plezier.. zomaar.  ❤︎


Comments