DESIRE: #ahomeforchristmas

Een intens diep verlangen naar een verlengstuk van mezelf
Een plek die echt eigen is! Een idee waar ik nu innerlijk een JA voel. Omdat het tijd is om door te gaan. Bijna 6 jaar woon ik in Kalmthout & mettertijd heb ik hier super LIEVE mensen leren kennen. Ik kende er geen kat! Dankzij de impulsen van anderen zoals Transitie & Kalmthout Deelt is daar sterk verandering in gekomen. Met veel liefde zeg ik dankjewel voor al mijn dierbare vriendschappen hier:

Marthe, Wim, Enid, Ian, Ria, Karolien, Ines, Eddy, Carolina, Magda, Nina, Frida, Sjoerd, Katrijn, Veerle,
Rik, Petra, Pieter, Nic, Eli, ..

Zo mooi om mensen hier te leren kennen die hetzelfde gedachtengoed delen.. openstaan voor het menselijk contact en verbinding. Delen vanuit het hart & het vinden van onze weg hierin.

#MyPlace

Met enige terughoudendheid, geef ik een link naar een plek die ik ambieer 
Een prachtige vrijstaande woning, met tuin rondom.. Privé en prachtige duurzame materialen. Met luxe jaja.. en zoveel meer waar mijn hart sneller van gaat slaan. Ook dichter bij mijn moeder op fietsafstand! Wat een luxe!
De reden waarom ik terughoudend ben, is omdat ik het wil bewonen zonder huur en onkosten voor mijn rekening. Om mezelf compleet de ruimte te geven om mijn ingevingen in het moment te volgen, zonder bezig te zijn met allerlei terugkomende facturen. Een plek om thuis te zijn & om altijd naar terug te komen als ik de impuls voel om op pad te gaan. Als ik door anderen wordt uitgenodigd om samen onze goesting te delen.

Het is aan mij om écht te geloven dat ik om alles mag vragen

Het voelt spannend aan om dat hier zo openlijk te schrijven
En tegelijkertijd ervaar ik het plezier & de intense dankbaarheid om hierin erkend  & bevestigt te worden. Gisterennacht had ik een heel fijn gesprek met Sophia. Ik uitte voorzichtig mijn verlangen naar #myplace #myhomeforchristmas & het was zoo fijn om erkend te worden! Mm.. waaw! Dus voed ik mijn verlangen om meer & meer mensen te ontmoeten die mijn gedachtengoed erkennen. En ook vandaag werd ik hierin bevestigd toen ik iemand zag die ik al 1 jaar ni gezien had. Ook hij erkend mijn gedachtengoed!

Delen zonder altijd iets terug te verwachten
In Kalmthout bestaat er een facebook groep waar dat enkel zaken mogen gedeeld worden zonder ruil of verkoop. Zoveel mooie reacties van mensen & zoveel zaken worden er gegeven! Van salons tot slaapkamer meubelen tot planten & struiken in den hof tot bouwmaterialen tot voeding! En er wordt gegeven omdat het goed voelt, zonder er iets voor terug te verwachten. Zo voelt het voor mij ook aan,
ik wil geven omdat het fijn voelt & ook ontvangen omdat het fijn voelt. For the spirit of generosity.

#Giftivisme, the practice of radically generous acts that change the world



Ik denk graag in mogelijkheden! 
Dan kan er zoveel, geld is slechts 1 mogelijkheid om verlangens te vervullen. Ik heb al tal van momenten ervaren waarin ik de meest uiteenlopende dingen heb gegeven. En kom ik op een originele manier in contact met mensen. Het geeft meer plezier, voldoening & vervulling.
Mogelijkheden hebben er voor gezorgd dat ik t.e.m. december in dit appartement kan wonen. En dat ik Wifi zomaar krijg. Verschillende mensen hebben gedeeld vanuit hun hart.

Tekening logo: Marthe
Ontwerp: ikke

Giftivisme
Kalmthout Deelt


En zo wil ik mijn leven inrichten
Hoe fijn zou het zijn als iemand mij een groentenpakket geeft? En ik lekker kan koken met verse groenten? Hoe fijn zou het zijn als ik een Railpass & een lijnkaart kado krijg? Super toch?
En dat allemaal vanuit de wederkerigheid. Ik lever gunsten voor jou of iemand anders & jij aan iemand anders of aan mij? Iemand onbekend aan mij? En geld is altijd welkom! Ik hou ervan!

Elke gunst van mij komt naar mij terug

Van de week heb ik voor Elephant Haven een twitter header gemaakt & heb ik hun powerpoint presentatie omgevormd in hun eigen huisstijl. Het idee ontstond zo in het moment. Morgennmiddag hebben zij een presentatie in Parijs.. duimen! Ik geloof in wederkerigheid: ik sponsor hen met divers grafisch ontwerp, iemand anders deelt iets met mij.. Een oneindige kringloop.. soort van Pay it Forward principe.

#ahomeforschristmas dus..

Ik zou het KEI gaaf, dé MAX! vinden
Mocht ik op deze plek wonen op de wijze zoals ik het wil voor het einde van het jaar. Ook al ervaar ik er gemengde gevoelens bij om Kalmthout achter me te laten. Het universum is op de hoogte van alle ins & outs. Ik blijf afstemmen op mogelijkheden: ik zal er wonen of op een andere plek die het universum voor mij in petto heeft!

This is Me
Signing of for now.. Tania Maria

Comments